Winter Vinter snöskor snowshoes

Digitala tips i JHT nyhetsbrev

1 oktober, 2020
Text: Anne Adsten, JHT
På snöskor i Storhogna, Vemdalen. Foto: Anette Andersson
Dela på twitter
Dela på facebook
Dela på google
Dela på linkedin
Dela på email

Ibland är det svårt att ha tid för föreläsningar och det kan vara lättare att kunna läsa sig till information och ha tid att praktiskt tillämpa det man läser i egna kanaler. Därför kommer ett tillägg till föreläsningsserien ”Digitala tips till frukost” via projektet, Den digitala transformationen, med 6 olika matnyttiga tips om digital kommunikation via JHTs nyhetsbrev, som kommer ut var 3e vecka. Dessa nyhetsbrev kommer att finnas tillgängliga i vardera 30 dagar via ett inlogg.

Marcus Ståhl tipsar

Med start 1 oktober kommer JHT att dela digitala kommunikationstips som skapats av Marcus Ståhl, tidigare VD för Destination Vemdalen och med en lång CV där mycket handlar om digital kommunikation. Det handlar totalt om 6 olika matnyttiga tipsomgångar via JHTs nyhetsbrev som kommer ut var 3e vecka. Tipsen om digitala kommunikation kommer att finnas tillgängliga i vardera 30 dagar via ett inlogg för alla prenumeranter.

Teman för digitala tips via JHTs nyhetsbrev

Sökordsoptimera din hemsida

Den första tipsomgången 1a oktober 2020 är en Crashcourse i SEO, det vill säga Search Engine Optimization – sökordsoptimering och handlar om enkla sätt att hålla sin hemsida relevant (att visa att den handlar om det den ska handla om) och därmed bättre sökbar via nätet.
Lösenordet är jht och gäller mellan 1a och 30e oktober 2020.

How-to-guide för Google My Business

Steg för steg får du tips om hur du tar din Google My Business-post i anspråk (Google autogenererar poster för företag) och hur du bäst lägger in information och underhåller posten för att på så sätt gynnas i Google-sökningar.

De viktigaste funktionerna i Google Analytics

Marcus Ståhl spelar in från sin skärm för att ingående visa hur du enklast hittar uppgifter för att kunna mäta dina digitala insatser. Får du valuta för insatt tid?

Enkel mall för att skapa en digital strategi

Med en strategi är det enklare att veta om du är på den väg du tänkte att du skulle följa och det blir oxå lättare att utvärdera vad som fungerade eller inte och hur du i fortsättningen ska vinkla din strategi för att bättre nå dina mål.

Gästens eller kundens köpresa

Från dröm till fotoalbum är en genomgång av vilka olika kanaler som påverkar gästen/kunden/besökaren i olika skeenden av dennes köpresa och som därför påverkar dennes beslut. Du får insikt i hur du kan du bli mer aktiv i alla delar av köpresan.

IKIGAI för marknadsförare

Ta del av den uråldriga japanska filosofin Ikigai anpassad för dig som arbetar med marknadsföring och affärsutveckling.

Ikigai är ett japanskt ord som betyder “anledningen till att vara” eller “anledningen till att vi vaknar upp varje morgon”. För japanerna bär vi alla med oss vår egen ikigai inuti oss och det är viktigt att upptäcka den och äga den, för då kommer vi att ha det som krävs för att överkomma svårigheter.

 

Prenumerera på JHT nyhetsbrev

Om du inte redan prenumererar på JHT nyhetsbrev: Lägg in din mail-adress här
JHT nyhetsbrev är öppet för alla intresserade av JHTs verksamhet och aktuella länkar till information om besöksnäringen.

Skip to content