Hem

Strategi & Fakta
Initiera och påverka i strategiska frågor. Vara drivande i processer, utredningar och samarbeten. Samla in och bistå med kunskap, statistik och fakta om regionens besöksnäring i helhet.

Omvärldsbevakning
Vara aktiv inom trendspaning och omvärldsbevakning. Informera om och möjliggöra kompetensutveckling samt finansieringsmöjligheter för regionens besöksnäringsföretag.

Sprida intresse
Att på ett hållbart sätt sprida information som skapar intresse för regionens unika utbud, året runt, till strategiskt valda målgrupper.
Senaste Artiklarna

Vandringspris för vandringsledsansvariga
Jämtland Härjedalen Turism har, i rollen som regional samordnare av vandringslederna där inte staten är huvudman, stiftat ett vandringspris som går till en person eller

Reseguide för Jämtland Härjedalen på tyska
En av våra största utländska marknader sommartid är Tyskland. Tyska gäster uppskattar information på tyska och gärna i tryckt form. De älskar oxå kartor. I

Barmarkskampanj Danmark 2025
För första gången har vi satsat på en barmarkskampanj för den danska marknaden. Danska gäster har stort intresse för vintersäsongen i Jämtland Härjedalen och via
Adventure Sweden
- When life is good

Barmarkskampanj Finland 2025
Inför barmarkssäsongen 2025 genomfördes en kampanj av Nestorville/Webmyran via sociala media för i huvudsak svenskspråkiga finländare på uppdrag via Jämtland Härjedalen Turism:s projekt Välkommen åter. Kampanjen var uppbyggd

Polskt intresse för skidåkning i Sverige
De senaste åren har ekonomin i Polen väsentligen förbättrats och intresset för att upptäcka nya destinationer är stort. Skandinavien har tidigare uppfattats som kostsamt för

Efter examen – vad gör turismalumnerna idag?
Efter att ha gått turismprogrammet på Mittuniversitetet är möjligheterna många, men vad gör alumnerna idag? JHT har kartlagt de alumner som arbetar inom besöksnäringen som
Prenumerera på vårt nyhetsbrev