Guldstjärnan 2018 Anne Adsten

Årets serviceperson & serviceföretag tilldelades Guldstjärnan

25 januari, 2019
Text: Jämtland Härjedalen Turism
Monica Norum Jonsson, Apoteket Föllinge får Guldstjärnan som Årets Serviceperson 2018 av Landshövding Jöran Hägglund och Guldstjärnan till Årets serviceföretag går till Hälsocentralen i Järpen. Foto: Anne Adsten.

Guldstjärnan 2018

God service och vänligt bemötande gör ett område attraktivt att besöka, bo, verka och leva i. Gott värdskap är en framtidsfråga för vårt län. Därför arrangeras Guldstjärnan.

Att våra gäster i Jämtland Härjedalen trivs är en förutsättning för att de ska trivas, återkomma och rekommendera oss till vänner och bekanta. Därför är det viktigt med en hög servicegrad bland alla de tjänster som våra gäster kan komma i kontakt med.

Guldstjärnan är jämtlandskommunernas utmärkelse som årligen delas ut till en person och ett företag eller arbetsplats som på ett särskilt förtjänstfullt sätt visat hög servicegrad och ett vänligt bemötande. Priset delas ut av Länsstyrelsen Jämtlands län, Mittmedia, CH Hallströms, Sparbanksstiftelsen och Jämtland Härjedalen Turism.

Juryn består av kommunrepresentanter från samtliga åtta kommuner, Landshövding Jöran Hägglund samt Mats Forslund, Jämtland Härjedalen Turism.

Guldstjärnan servett Anne Adsten
Servett Residenset Guldstjärnan 2018. Foto: Anne Adsten

Överlämning av Guldstjärnan på residenset

Torsdagen den 24e januari bjöds samtliga kommunfinalister in till lunch på Residenset. Samtliga och tilldelades blommor och därefter delades Guldstjärnan ut till Årets Serviceperson Monica Norum Jonsson vid Apoteket i Föllinge och till Årets Serviceföretag Hälsocentralen i Järpen av Landshövding Jöran Hägglund, Landshövdingens sekreterare Anneli Zetterström och Anne Adsten, Jämtland Härjedalen Turism.

Motivering Årets Serviceperson och Årets Serviceföretag

Motiveringen för Årets Serviceperson Monica Norum Jonsson vid Apoteket i Föllinge:

“För enastående service och vägvisning, ett hjärta av guld och en förmåga att ställa upp för hela bygden när andra är lediga eller grannkontoret har stängt.”

Motiveringen för Årets Serviceföretag Hälsocentralen i Järpen:

“För vänlighet, hjälpsamhet och professionalism i alla situationer, oavsett besökarens behov och oberoende av hur lång kön är.”

Skip to content