Marcus Eldh WildSweden

Att sälja mer via den egna hemsidan

28 januari, 2020
Text: Anne Adsten, JHT
Marcus Eldh, Wild Sweden
Dela på twitter
Dela på facebook
Dela på google
Dela på linkedin
Dela på email

Tack vare projektet Den digitala transformationen finns möjlighet att anlita Marcus Eldh för en grupp företagare i workshop-form eller enskilt via individuell rådgivning, för att titta närmare på effektiviteten hos den egna hemsidan.

1. WORKSHOP: ATT SÄLJA MER VIA SIN EGEN HEMSIDA

Marcus Eldh kommer gärna till er destination för att föreläsa och hålla workshops om hur man kan förbättra sin hemsida för att sälja mer.

För vem? Det här vänder sig till turismföretagare. Beställare kan vara destinationer, kommuner och andra grupper av företagare.

Problem: Det pratas mycket om möjligheterna med sociala medier, OTA’s, SEO och andra trender inom digital marknadsföring. Men min erfarenhet är att många inte ens har en vettig hemsida för sin verksamhet. Ofta är man medveten om att hemsidan inte är så bra, men man vet inte exakt vad som kan förbättras.

Vad kan Marcus hjälpa er med: Jag kan hjälpa deltagarna med att fixa till små och stora saker på sina egna hemsidor i syfte att öka försäljningen. Det kan vara allt från intetsägande bilder och grammatikfel till mer komplexa lösningar som onlinebokning och att skapa mer trovärdighet.

Marcus har studerat, granskat och testat webbsidor för turismföretagare under många år för att komma fram till vad det är som gör att vissa hemsidor säljer mer än andra. Under den här workshopen kommer han att presentera 21 svar.

Så här kan det gå till:  Genomgång av en checklista med 21 punkter som kommer att öka försäljningen på deltagarnas hemsidor. Varje punkt illustreras med faktiska exempel, både bra och dåliga. Deltagarna får sedan granska varandras och sina egna hemsidor för att själva se vad som är bra och vad som kan förbättras. Det kommer att resultera i en enkel handlingsplan för hur de ska utveckla sin hemsida.

Vad kostar det? För destinationer/organisationer/turismföretag i Jämtland Härjedalen så står Jämtland Härjedalen Turism för en del av mina kostnader efter överenskommelse. Kontakta Anne Adsten, JHT

2. INDIVIDUELL RÅDGIVNING: ATT SÄLJA MER VIA SIN EGEN HEMSIDA

Marcus kan även erbjuda individuell rådgivning inom det som han skriver om ovan. Det är otroligt effektivt att ge personlig rådgivning. Det ger oftast bättre resultat än att arbeta i grupp. Och då är det bara de som är verkligt motiverade som är med.

För vem? För turismföretagare som vill utvecklas inom naturturism.

Det kan räcka med två timmar vid två tillfällen. Mötet kan ske på plats, via telefon eller mejl.

Vad kostar det? För destinationer/organisationer/turismföretag i Jämtland Härjedalen så står Jämtland Härjedalen Turism för en del av mina kostnader efter överenskommelse. Kontakta Anne Adsten, JHT