logo-reg-jh-360x100-optz
logo-eu-reg-utv-fond-250x200-optz
Bonda Annethe Andersson Tobbe Nilsson

Höstprogram 2022: Digital kommunikation

18 augusti, 2022
Text: Anne Adsten, JHT
Annethe Andersson, Bonda. Foto: Tobbe Nilsson

Passa på att få din digitala närvaro genomlyst med tips på hur just du och din organisation kan förtydliga ert erbjudande i de tillfällen som kallas “Scanna dina kanaler”. Många av er har deltagit i tidigare kurser inom digital kommunikation och här finns chansen att få riktade tips och råd kring hur just din organisation kan bli tydligare i digitala kanaler.

I tillägg ges ett kurstillfälle med temat “Vässa erbjudandet” för att skapa attraktiva koncept som syns och hörs.

Samtliga tillfällen ges digitalt via Bonda som är upphandlade via JHTs projekt Den digitala transformationen.

Äntligen får du möjlighet att scanna dina kanaler via “Bonda scannar”

Här får du som aktör inom besöksnäringen i Jämtland Härjedalen hands-on feedback på din webbsida och sociala kanaler. Kanske har du deltagit i de kurser som JHT tidigare erbjudit via projektet Den digitala transformationen eller jobbat efter eget huvud och annan input. Nu finns chansen att få en utomståendes syn på hur din organisation syns och hur du skulle kunna vidareutveckla budskap och framtoning i de kanaler du använder.

Bonda granskar dina kanaler innan vi kör igång och kommer med konkreta tips och idéer som du sedan kan ”ta med hem” och utveckla vidare. Du lyssnar även till de övriga fyra organisationer som genomlyses vid samma tillfälle och kan även ta till dig av de tips som de får till sig. Var beredd med anteckningsblocket!

Maxantal 4 företag per tillfälle (det går bra att vara flera deltagare från samma företag)
1,5 timme totalt/tillfälle via det digitala mötesverktyget Zoom.

Datum för Bonda scannar dina digitala kanaler

22 september kl 08.30-10.00
23 september kl 08.30-10.00
26 september kl 13.30-15.00
28 september kl 08.30-10.00
4 oktober kl 10.00-11.30
5 oktober kl 13.30-15.00

Anmälan till Bonda scannar

Skicka ett mail till Anne Adsten, JHT och ange vilka datum som är möjliga för dig så arrangerar jag anmälda organisationer i grupper om fyra och fyra. Ange ditt namn, namn på organisationen samt adresser till de kanaler ni använder: hemsidesadress, Instagram-namn, facebook-namn o s v.

Vässa ditt erbjudande med Bonda

Den 7e oktober genomför vi en entimmes genomgång för dig som vill ha tips och råd kring hur man skapar attraktiva koncept som syns och hörs i digitala kanaler.

Datum & tid

7 oktober kl 08.30-09.30
Anmälan via mail till Anne Adsten, JHT senast 6e oktober kl 12.00 (mail med länk till föreläsningen skickas ut på eftermiddagen innan föreläsningen)

Attraktiva skyltfönster som når ut med Bonda

Ett tillfälle enbart för dig som arbetar inom Turistinformation, InfoPoints eller inom en destinationsorganisation i Jämtland Härjedalen.
Vad är erbjudandet, vad är värdet som vi skapar innehåll med till våra sociala kanaler och webb. Vårt viktiga skyltfönster, vad ska finnas på landningssidan och hur skapar vi attraktiva erbjudandesidor som blir navet i vår kommunikation och som kan länkas till och från våra sociala kanaler så att vi kan skapa attraktiva kampanjer – “korta digitala vägar och pang på värdet”.
Vi jobbar med “Kill your Darlings” och att spetsa erbjudandet med syfte att skapa en attraktiv plats både för besökaren och indirekt de som bor och verkar på platsen.

Datum & tid

23 september kl 10.30-12.00 (Lunchavbrott) 13.00-14.30.
Möjlighet finns att delta på plats i Östersund (plats meddelas till anmälda deltagare).
Anmälan via mail till Anne Adsten, JHT senast 22 september kl 12.00.
Skip to content