Hur fungerar den Tyska marknaden? – Ehrenberg & Sørensen
En föreläsning som omfattar två förmiddagar där ni får en inblick i hur den tyska marknaden fungerar. Ta även chansen att fråga de ni funderar över men också delge era erfarenheter. Ehrenberg & Sørensen kommer även delge sin SWOT-analys av Jämtland Härjedalen (styrkor, svagheter, möjligheter och hot). Eftersom dag två är en fortsättning av dag ett, så ser vi helst närvaro båda dagarna. Föreläsningarna ges på engelska.
Isabell, som är utbildningsansvarig vid Ehrenberg & Sørensen, är Senior Advisor och arbetar med turismkunder mot den tyska marknaden. Hon besitter mångårig erfarenhet från kommunikations- och turistbranschen och har tidigare arbetat som Head of Theme and Content på Tysklands nationella turistbyrå (German National Tourist Board (GNTB)) där hon ansvarade för att etablera och främja deras globala kampanjer samt för deras innehållsstrategi B2C. Dessförinnan har hon bland annat arbetat på PR-byrån KPRN Network som Head of Destination Marketing och agerade bland annat som Strategic Lead för PR och marknadsföring för South African Tourism, Visit Portugal, Uganda Tourism Board. Isabell har även varit docent vid universitetet EC Europa Campus i Frankfurt där hon undervisade i Public and Media relations och Campaign Management.
Tid, plats & anmälan
Onsdag & Torsdag 22-23 november 08:30-10:30.
Plats: Digital föreläsning via Zoom. Länk till kursen kommer dagen innan till er som anmält er