Kallsedet Brouwer Mats Lind

JHT nyhetsbrev v3 2021

21 januari, 2021
Text: Anne Adsten, JHT
Mariska och Jörgen Brouwer utanför Kallsedet Fjällcenter. Foto: Mats Lind

Gott betyg för regionens vinterdestinationer i jul-nyår angående säkerhet och värdskap. Reportage om holländska familjen Brouwer som drivit Kallsedet Fjällcenter. Höjd kompetens och ökad status för snöskoterguider tack vare Branschorganisationen för hållbar snöskoterturisms nya snöskoterguideutbildning. Ikigai handlar om att strukturera “sitt varför” och på så sätt bli en bättre marknadsförare och affärsutvecklare. Satsningen Ring en vän fortsätter även 2021 tack vare att projektet Den digitala transformationen förlängts ett år till. I artikeln Förbered för röstsök finns praktiska tips om hur sajten ska vara uppbyggd för att väljas ut för svar på frågor till t ex Siri.

Gott betyg för vinterdestinationer

Vid ett uppföljningsmöte kring Corona-läget i Jämtland Härjedalens vinterdestinationer den 14e januari konstaterades att destinationer och gäster skött sig föredömligt under jul- och nyårshelgerna. Inspel från Länsstyrelsen, primärvården, SLAO, Region Jämtland Härjedalen och destinationer var idel positiva och i gästenkäter finns många besökare som önskar att destinationerna fortsatt har en hög andel värdar och organiserade kösystem för ökad trivsel.

Läs mer

Från Holland till Kallsedet

De lämnade sina trygga jobb för att satsa på en ny karriär, i ett nytt land. Med en helt annan livsstil. Jörgen och Mariska Brouwer från Holland är sedan 13 år egna företagare och driver Kallsedet Fjällcenter.

Vi älskar Sverige och ville bygga upp något eget här”. 

Artikeln är en del i en porträttserie inom JHTs projekt Morgondagens medarbetare.

Läs mer

Diplomering snöskoterguider

Under vintern 19/20 startade den nyetablerade branschorganisationen för hållbar snöskoterturism (BOHST) arbetet med att ta fram en grundläggande utbildning för snöskoterguider. Några av Sveriges mest kompetenta snöskoterguider har ingått i arbetsgruppen. Målet är att höja kompetensen och statusen på yrket och att branschen också ska uppfylla Konsumentverkets riktlinjer.

Läs mer 

Marcus Ståhl om Ikigai för marknadsförare

Ta del av den uråldriga japanska filosofin Ikigai anpassad för dig som arbetar med marknadsföring och affärsutveckling. Ikigai är ett japanskt ord som betyder “anledningen till att vara” eller “anledningen till att vi vaknar upp varje morgon”. För japanerna bär vi alla med oss vår egen ikigai inuti oss och det är viktigt att upptäcka den och äga den, för då kommer vi att ha det som krävs för att överkomma svårigheter.

Ikigai för marknadsförare finns tillgängligt t o m 4 februari 2021, via koden ”jht”

Läs mer om tipsen – en del i JHTs projekt Den digitala transformationen

Ring en vän

När du deltagit i föreläsningar och försökt läsa dig fram till hur du ska göra, men kan fortfarande inte riktigt få till din digitala kommunikation så som du föreställt dig. Eller du har svårt att se vilken väg du ska gå i djungeln av olika digitala kanalval. Då finns funktionen ”Ring en vän” för dig som är turismföretagare i Jämtland Härjedalen via JHTs projekt Den digitala transformationen. Välj mellan Marcus & Marcus, Eldh eller Ståhl i efternamn…
Läs mer

Förbered för röstsök

Röstsökningar ökar bland vissa ålderskategorier och mer i vissa länder jämfört med andra. För att vara säker på att den egna sajten fungerar för röstsökningar ligger grunden i att man jobbar strukturerat med SEO – Search Engine Optimization, för sin sida. En annan sida som underlättar om du vill att just din sida väljs ut för svar är steg-för-steg-guider. Till exempel svaren på vad man ska tänka på utifrån frågan: Hur cyklar man på snö med en fatbike?

Läs mer 

Läs hela JHT nyhetsbrev v3 2021 här

 

Skip to content