Lotta Anestedt_Destnation Lofsdalen

JHT NYHETSBREV V4 2020

24 januari, 2020
Text: Jämtland Härjedalen Turism

Besöksnäringens och besökarnas syn på turismen i Jämtland Härjedalen inför pågående revidering av RUS (Regionala Utvecklingsstrategin), summering av år 1 i projektet Welcome!, Lotta Anestedt är ny VD för Destination Lofsdalen, samarbetsmöjligheter tillsammans med Region Gotland och Gotlands förenade besöksnäring, dags att kommunicera nyheter kring sport- och påsklov (och snöläget!!!). Dessutom vårens utbud av kurser/träffar hos JHT inom bl a digital kommunikation och så klart omvärldsbevakning både kring aktuella händelser i regionen, Sverige och världen som tangerar besöksnäringen.

Besöksnäringens & besökarnas syn på turism i JH 

JHT och Etour samarbetar i projektet “Besöksnäringens roll för regional utveckling” kring att ta fram underlag i den pågående processen med att revidera Jämtland Härjedalens RUS (Regionala Utvecklingsstrategi). Den första rapporten innehåller både besöksnäringens och besökarnas syn på styrkor och svagheter hos turismen i Jämtland Härjedalen.

Läs mer  om besökarnas syn
Läs mer  om besöksnäringens syn

Welcome! – Summering år 1

Första året i den gemensamma satsning Welcome! börjar lida mot sitt slut. Ett år med högt tempo och mycket goda resultat. FAM-trips, matchningar köpare-säljare, workshops, ny sajt och nya filmer.

Läs mer 

Lotta är ny VD i Lofsdalen 

JHT säger välkommen till nya kollegan Lotta som inför säsongen tagit över rodret i Destination Lofsdalen. Lotta är den skidåkande civilekonomen som efter 7 år i Stockholm lämnat storstaden för Lofsdalen. Närmast var hon marknadschef på ett stort hotell på Södermalm. Hon lämnade tryggheten och den urbana livsstilen för ett aktivt liv i fjällen med en utmanande tjänst där hennes passion för marknadsföring och gästservice kombineras.

Läs mer 

Samarbetsmöjligheter Gotland

Som många vet så finns det sedan länge en hel del band mellan Jämtland Härjedalen och Gotland och möjligen blir det här en början på ett mer långsiktigt utbyte. Exempel på områden som vi ser förenar oss är dels att våra båda regioner är de där besöksnäringen har störst relativ betydelse i landet. Samt utmaningar, men också möjligheter.

Läs mer 

Dags att kommunicera nyheter

Det är nu dags att börja fundera kring nyheter att kommunicera inför kommande sport- och påsklov. Många familjer har troligen bokat sina boenden, men för de som ännu inte kommit till skott så är det hög tid att kommunicera varför besökare ska välja just ditt företag eller din destination. Lägg ut nyheter på egna sajten och i dina sociala kanaler.

Läs mer 

Läs hela nyhetsbrevet v4 2020 här

Skip to content