Lokal matproduktion. Foto: Sandra Lee Pettersson

Marknadsföringsmöjligheter via Östersund City of Gastronomy

21 december, 2018
Text: Jämtland Härjedalen Turism
Foto: Sandra Lee Pettersson

Nu finns ett klistermärke med Unesco Creative City of Gastronomy Östersund-loggan att sätta upp i butiks- och restaurangfönster i Östersund och området runt omkring, för att marknadsföra Unesco-medlemsskapet. 

Driver du en butik, restaurang, ett fik eller en kreativ mötesplats med fokus på hållbar utveckling och lokal produktion i Östersund med omnejd? Vill du visa för dina gäster att du är en del av Östersund City of Gastronomy?

Kontakta då Theresia Grön, Östersunds kommun för mer information och beställning av kostnadsfritt klistermärke att sätta upp på din restaurang- eller butiksdörr.

Vit Unesco-logo för offentliga formella och icke kommersiella sammanhang

I offentliga eller mer formella och icke kommersiella sammanhang kan en logo med Unesco-symbolen användas. Kontakta Theresia Grön för mer information.

Östersund UNESCO City of Gastronomy

En av anledningarna till att Östersund utnämndes till City of Gastronomy 2010 är stadens och regionens målmedvetna arbete inom småskaligt mathantverk samt kopplingen till kultur, gastronomi och turism. Den som använder logon behöver därför inte finnas inom stadsgränsen. Logon kan användas i regionen i och omkring Östersund.

2016 höll det globala nätverket sitt årsmöte i Östersund och över 250 delegater fick bland annat uppleva en gastronomi- och kulturvecka i samband med en internationell forskningskonferens. Årsmötet blev en succé och arrangörerna belönades med Svenska Unesco-priset 2017.

Läs mer här om Östersund City of Gastronomy.

Läs också Dag Hartmans artikel UCCN – For the Benefit of the People and the Planet, nedan, för att få hela historien kring hur Östersund blev UNESCO City of Gastronomy.

Skip to content