Turistinformation Destination Vemdalen 2020

Vårprogram 2022: Digitalt värdskap – Adeprimo

14 januari, 2022
Text: Adeprimo & Anne Adsten, JHT
Turistinformatörer i Vemdalen som gillar värdskap, både fysiskt och digitalt. Foto: Vemdalen
Dela på twitter
Dela på facebook
Dela på linkedin
Dela på email

Ett gott värdskap, att få besökare att känna sig välkomna och sedda är lika viktigt digitalt som vid ett faktiskt fysiskt möte. Utan ett gott digitalt värdskap är det svårt att få gästen/kunden/besökaren att bli intresserad, söka information och gå vidare med en köpprocess. I den här digitala kursen får du tips och tricks så att du kan gå igenom dina egna digitala kanaler med nya ögon och se över ditt eget digitala värdskap.

Digitalt värdskap för besöksnäringen (1,5 tim)

12 maj 2022, kl 8.30-10.00

Hur kan du översätta ett fysiskt besök hos er digitalt? Vad är det som gör att kunder återkommer och känner sig hemma, omhändertagna och sedda?

Att engagera och interagera digitalt är viktigt och det blir allt viktigare. Under den här kursen ska vi fokusera på hur man är en bra värd digitalt och därmed även underlätta för kunden i dess beslutsprocess.

Under 1,5 timme kommer vi att gå igenom följande

  • Digitalt värdskap, vad är det?
  • Hur man svarar och sköter kommentarer
  • Hur dina digitala plattformar kan underlätta för kunden i beslutsprocessen
  • Hur du kan översätta ditt värdskap digitalt
Digitala transformationen Johanna Thofelt Anne Adsten
Kursledare Johanna Thofelt visar digitala lösningar för Sofie Jugård från AktivUt. Foto: Anne Adsten

Om Adeprimo

Adeprimo är en fullservicebyrå med inriktning mot digitala kanaler och användarupplevelse. Vi har strategisk och operativ kompetens inom varumärke, marknad, kommunikation och teknikutveckling. Vårt fokus är att skapa starka varumärken och användarupplevelser som genererar intäkt i de digitala kanalerna. Vi levererar allt ifrån större affärssystem, crm-lösningar, betal- och transaktionslösningar till mobilappar, webbplatser, digitala kampanjer, utbildningar och övriga marknads- och kommunikationsinsatser. Ibland kan vi vara en renodlad produktionsbyrå men i normalfallet har vi även en strategisk roll där vi utvecklar integrerade kommunikationslösningar utifrån övergripande varumärkesstrategi och affärsmål.

Utbildare – Johanna Thofelt, digital strateg på Adeprimo

Johanna arbetar som kommunikatör och digital strateg med fokus på sociala medier. Hon startade sin karriär på den mytomspunna byrån Studio Total i Stockholm, för att sedan lära av de främsta i NYC till att nu jobba för Adeprimo där hon utbildar företag inom digital kommunikation och framförallt sociala medier. Hon har examen från Hyper Island och har tagit fram strategier inom sociala media för bl a Adidas Women, Medley Sverige och Engcon. Hon har ett stort nätverk både nationellt och internationellt tack vare Hyper Island och tidigare arbetsplatser samt att facebookgrupper numera gör att ens nätverk sträcker sig världen runt. Med 9 års erfarenhet och med ett brinnande intresse för kommunikation och trender så är utbildningar något som hon ser som ett naturligt led i hennes egna driv för att möjliggöra att fler når och ut och syns.

Skip to content