JHT_visuell_identitet

Visuell identitet

15 augusti, 2018
Text: Jämtland Härjedalen Turism

Visuell identitet för organisation & varumärke

Vi befinner oss på en liten och relativt okänd plats i Norden. Men vi har något som efterfrågas av många; friskt vatten, storslagen natur, ren och rättvis mat och spännande kultur. Vi har också människor som brinner för platsen de lever på och som vet vad värdskap innebär. Jämtland Härjedalen är en progressiv och välkomnande plats där det moderna livet går hand i hand med traditioner vi värnar om.

Med utgångspunkt i Jämtland Härjedalens brandbook och kommunikationskoncept “Spice for life” har vi tagit fram riktlinjer för den visuella identet som Jämtland Härjedalen Turism arbetar efter, dels för organisationen (branschkommunikation) och dels för platsen (gästkommunikation). Det bärande elementet i gästkommunikationen är varumärket Adventure Sweden och våra äventyr inom natur, kultur, friluftsliv och gastronomi. Genom att kommunicera starka, minnesvärda upplevelser och samtidigt belysa vikten av ansvar för natur och kultur sätter vi Jämtland Härjedalen på kartan som en plats för morgondagens besökare.

Skip to content