logo-reg-jh-360x100-optz
logo-eu-reg-utv-fond-250x200-optz
Bonda online

Vårprogram 2022: Facebook för besöksnäringen – Bonda

13 januari, 2022
Text: Bonda & Anne Adsten, JHT

Facebook för besöksnäringen med trender och goda exempel från just besöksnäringen. Utbildning digitalt via Zoom med Annethe Andersson och Hannah Risander på Bonda som varvar inspirationscase (bo, äta, göra), nyheter med ”hands-on” i digitala plattformar (Facebook) det vill säga att kursledarna delar skärm i plattformen och deltagarna jobbar i sina egna konton.

Grundutbildningen Facebook “Hands on” är en tre timmar lång utbildning och fortsättningskursen är en timme lång. Välj om du vill gå den ena, eller båda. Vi ser helst att du deltar vid det faktiska tillfället för kursen för att kunna interagera med övriga deltagare, men i de fall du får förhinder så försöker vi spela in seminarierna och distribuera en länk för att du ska kunna se i efterhand.

Facebook ”hands on” 3 tim

16 februari 2022, kl 8.30-11.30

För dig som vill kicka igång ditt Facebookflöde och använd plattformens funktioner fullt ut.
Genomgång av verktygets funktioner, användningsområde, teman, statistik, erbjudanden, event, livesändning, messenger, schemaläggning, strategi för ditt digitala värdskap. Insprationscase och strategiska verktyg.

Facebook, fördjupning ”hands on” 1 tim

17 februari 2022, kl 8.30-09.30

För dig som vill vässa ditt erbjudandet och skapa följarvärde som genererar mer organisk spridning. Här får du jobba igenom din kanalstrategi för Facebook, göra smarta inlägg som genererar köp och skapa bra synliga kampanjer till rätt kundprofil. Inspirationscase och strategiska verktyg.

Syfte och mål med utbildningarna

Att lära sig hur de digitala plattformarna fungerar och använda de funktioner som passar det egna företagets eller organisationens varumärke. Att börja producera rätt innehåll på rätt sätt till rätt kanal, för att öka följarvärdet och den organiska spridningen.

ANMÄLAN

Anmälningar till vårprogrammet sker endast via denna länk

Sista anmälningsdag är dagen före aktuell kurs kl 12.00.

Se även övriga kurser i Vårprogrammet 2022 för JHT-projektet Den digitala transformationen.

KONTAKT

Mer information om projektet ”Den digitala transformationen” som genomförs tack vare Region Jämtland Härjedalen och EUs Regionala Utvecklingsfond och utbildningen: Anne Adsten, JHT

Bonda Annethe Hannah Emma Stärner
Bonda består av Annethe Andersson och Hannah Risander. Foto: Emma Stärner

UTBILDARE

Bonda älskar besöksnäringen, att kommunicera och att lyfta varumärken och människor.  Bonda är ingen byrå, de är skapare och utvecklare.

Förutom att Bonda utbildar, skapar kommunikationsguider och affärsutvecklar så har de skapat Kopparkorn, en commuinity (7.6T) för att uppleva mer av Dalarna. Vi har skapat Daladrivet, en mötesplats och festival för drivna människor i Dalarna och under våren drog vi igång Daladrivet Live, en livesänd TV-show från en studio i Mora, med och om drivet i Dalarna. I Daladrivet har de haft gäster i studion, en panel och vi har visat reportage från Dalarna. Bonda driver även podden Vischonärerna (visionärer på vischan) lite så.

ANNETHE ANDERSSON OCH HANNAH RISANDER

Vi har engagerat människor i publiken i tio år, vi har pratat entreprenörskap, platsutveckling, sociala medier, försäljning och kommunikation. Ofta kopplat till besöksnäring.

ANNETHE ANDERSSON – Snabbtänkt, energigivande digital strateg från Mora. En framtidsspanare som går igång på att skapa nya affärsmodeller, att få tänka annorlunda för att uppnå resultat. Annethe har föreläst, utbildat och utvecklat företag i digital kommunikation och sociala kanaler runt om i Sverige sedan 2010. Annethe har affärsutvecklat företag inom besöksnäringen från norr till söder genom Kurbits och egna processer. Hon har drivit Kommunikationsbyrån by Tekla sedan 2010. Innan dess jobbade hon bland annat som Försäljnings & -Marknadschef och Hotellchef i västra Sverige och i Dalarna. Hon har skapat event, konceptutvecklat, paketerat nationella och internationella produkter som Marknads- och Försäljningschef på ett hotell- och konferensanläggning i Mora.

HANNAH RISANDER – PR-kreatör och affärsutvecklare från Älvdalen. Initiativrik och entusiastisk nätverksjunkie. Älskar utmaningar och snabba puckar. Hannah har jobbat med kommunikation och affärsutveckling i 20 år, ofta kopplat till besöksnäringen. Hon är ett bra bollplank, en idéspruta och en van coach. Hannah har jobbat som destinationsutvecklare, marknadsansvarig och är utbildad business manager och coach. Hon har drivit hotell, kommunikationsbyråer och butik. Hon är föreläsare och van utbildare och processledare. Sedan 2018 driver hon Bonda tillsammans med Annethe och en vildmarksby i Härjedalen som heter Salixbyn.

Skip to content