Innan du börjar jobba med dina sociala kanaler är det viktigt att ha en tydlig strategi, för att kunna känna sin målgrupp, skapa rätt innehåll och följa upp på ett korrekt sätt. Frida Åhlén från Always on Media ger dig tips och råd för att lyckas.
Innan du börjar jobba med dina sociala kanaler är det viktigt att ha en tydlig strategi, för att kunna känna sin målgrupp, skapa rätt innehåll och följa upp på ett korrekt sätt. Frida Åhlén från Always on Media ger dig tips och råd för att lyckas.
Tips och råd för att skapa en strategi för företagets/organisationens sociala kanaler. Strategin bygger på att ni känner er målgrupp och kan skapa rätt innehåll och följa upp på ett korrekt sätt.
Att lära sig hur de digitala plattformarna bäst samverkar och använda de funktioner som passar det egna företagets eller organisationens varumärke. Att börja planera rätt innehåll på rätt sätt till rätt kanal, för att öka följarvärdet och den organiska spridningen.
Sista anmälningsdag är dagen före aktuell kurs kl 12.00.
Se även övriga kurser i Vårprogrammet 2022 för JHT-projektet Den digitala transformationen.
Mer information om projektet ”Den digitala transformationen” som genomförs tack vare Region Jämtland Härjedalen och EUs Regionala Utvecklingsfond och utbildningen: Anne Adsten, JHT
Frida Åhlén är digital specialist på Always On Media med fokus på sociala medier och SEO. Hon har jobbat med digital marknadsföring sedan 2014 och guidat kunderna till rätt kanaler och rätt budskap för sin digitala annonsering på både lokal och global nivå. Från Triconor i Orrviken till Ikea i världen.
OmslagsFoton: Erika RANBRANDT, NICLAS VESTEFJELL, Erika Willners, SANDRA LEE PETTERSSON