Tack vare projektet Framtidens besöksservice i Jämtland Härjedalen har vi nu chansen att få reda på hur länge våra gäster stannar, hur de bor, vilka de är, hur mycket de spenderar under sitt besök hos oss och vad de tycker om sin vistelse eller tycker att vi bör göra mer kring för att de ska återkomma och helst oxå rekommendera ett besök till vänner och bekanta. Turistinformationer, Turistcenter och InfoPoints i Jämtland Härjedalen kommer att samla in minst 4 mail-adresser per dag från gäster som kan tänka sig att svara på gästenkäten. Adresserna samlas in under en 8-veckors period mellan v26 och v33 nu i sommar. Gästundersökningen genomförs både på svenska och engelska. Bland de som svarar lottas presentkort ut för vistelser i Jämtland Härjedalen fram till 2020.
Presentkort gästenkät 2019
- 3st presentkort för vardera 2 personer till Beppe Wolgers-utställningarna på Hembygdsgården i Strömsund.
- 1st presentkort för att “Bo på Lanthandel” i Norråker (Vildmarksvägen). Gäller för upp till 4 personer, inkl sängkläder och delikatessbricka med lokalt mathantverk.
- 1st presentkort som ger 500 kr rabatt på boende, kanot-, SUP- eller båthyra i Lofsdalen.
- 1st presentkort som gäller två fiskekort för två personer i en vecka i valfritt FVO i Strömsunds kommun.
- 1st presentkort som gäller valfri weekend i lägenhet på Strömsunds camping (2 nätter).
- 1st presentkort som gäller vistelse vid Hotings camping.
- 1st presentkort som gäller en veckas vistelse vid Hede camping (golfbana och utomhusbad med rutschbana & närhet till Sonfjällets nationalpark).
- Åkpass och övernattning i stuga för två personer i skidtunneln MidSweden 365 utanför Gällö.
- 1st presentkort på 1000kr för valfri aktivitet/vistelse på Storhogna Högfjällshotell & Spa.
- 1st presentkort från Åreguiderna Äventyr & Harmoni.
- 1st presentkort för Big River Camp i Storåbränna.
Mäta förändring från 2017
Samma typ av undersökning utfördes även sommaren 2017 för att resultaten ska kunna jämföras och påvisa om projektet Framtidens besöksservice i Jämtland Härjedalen haft förväntat resultat – att få våra besökare att trivas bättre, få bättre information och därför stanna längre och göra mer, gärna återkomma till Jämtland Härjedalen igen samt rekommendera regionen för vänner och bekanta. Resultatet av sommarens undersökning presenteras under hösten 2019.
Här hittar du resultat från 2017 års gästundersökning.
Företaget Nordanalys är upphandlade både för 2017 och 2019 års gästundersökningar.
Projektet Framtidens besöksservice i JH genomförs via Jämtland Härjedalen Turism med stöd från Länsstyrelsen Jämtlands län och EUs Jordbruksfond.
Mer information om projektet och gästundersökningen: Anne Adsten, turismutvecklare