logo-reg-jh-360x100-optz
logo-eu-reg-utv-fond-250x200-optz
tiktok

HÖSTPROGRAM 2021: TikTok för besöksnäringen med Always on Media

11 juli, 2021
Text: Lars Frank, Always on Media och Anne Adsten, JHT
Dela på twitter
Dela på facebook
Dela på linkedin
Dela på email

Hur kan besöksnäringen använda TikTok som kanal i marknadsföring?

TikTok har sedan starten 2016 vuxit till en ledande app för att skapa och dela korta videor och livesändningar. Appen styr innehållet i ditt flöde efter dina preferenser och är enligt många användare starkt beroendeframkallande. Länge var det framförallt en yngre målgrupp som använde appen, men nu börjar även äldre målgrupper finnas där och som sponsor till Fotbolls EM 2021 vill TikTok etablera sig som den självklara appen även för fotbollssupporters. Häng med på föreläsningen för att se om det är den app som passar ditt företagande och din målgrupp bäst.

Innehåll

  • Introduktion till kanalen och dess målgrupper
  • Hur är trender och beteende just nu
  • Organiska poster vs annonsering på TikTok
  • Rätt innehåll ger rätt engagemang – här är sakerna du ska tänka på

UTBILDARE

Always On Media grundades 2019 av Per Boström, Lars Frank och Frida Åhlén, med kontor i Östersund och Stockholm. Företagets ledord är att historier berättas bättre med underbyggd data. Våra konsulter är certifierade inom Google Ads och Google Analytics. För oss är det viktigt att alltid hålla oss uppdaterade och ligga i framkant kring de senaste uppdateringarna i branschen. Always on Media har ett nära samarbete med Sara Rönne, OffPist Management, och kommer att samarbeta för att leverera kurser till Jämtland Härjedalens projekt Den digitala transformationen.

KONTAKT

Mer information om projektet ”Den digitala transformationen” som genomförs tack vare Region Jämtland Härjedalen och EUs Regionala Utvecklingsfond och utbildningen: Anne Adsten, JHT

Skip to content