Marcus Eldh – Wild Sweden
Charlotta Barnden Uddén – Visit Sweden
Charlotta gästar oss för att berätta mer om Visit Swedens projekt SNDPE (Svenska Naturupplevelser på Digital Export). Projektet syftade till att ta reda på mer om förutsättningarna för Sveriges aktivitetsföretag och hur den digitala distributionen fungerar. Inom projektet kartläggdes kundbeteendet online i relation till hur intressenter och framtida gäster söker upplevelser, hittar ett utbud som matchar behoven för resan och eventuellt genomför aktivitetsbokningar.
Som del i projektet ”Svenska Naturupplevelser på digital export” fanns även ett behov av att identifiera vilka digitala plattformar naturturismföretagare bör synas på. Fram till 2019 har en utmaning varit att veta vad som faktiskt syns efter att en resenär googlat fram ett land och en aktivitet som de skulle vilja göra, tex ”Sverige + cykel”.
Alexander Brunnegård – Åre Nature Adventure
Åre Nature Adventure är ett systerföretag till Explore Åre för upplevelser inom natur och kultur med fokus internationell gäst. Alexander berättar om företaget och dess aktiviteter samt hur de valt bokningssystem och hur de jobbar med det.
Johanna Mattsson – Kundbearbetning, service och digital marknadsföring
Johanna jobbade tidigare som destinationschef i Lofsdalen och finns idag i Dublin, Irland på företaget Salesforce. Hon och hennes team gästar oss för att tala om digitalisering, kundbearbetning, service och digital marknadsföring med exempel från Vail, Dolomiterna och Norge med flera platser.
Plats
JHTs kontor (Turistbyråhuset/Gamla Skolan i Östersund), Rådhusgatan 44, Östersund.
Program 11e mars 2020
Kostnad
200 sek + moms/deltagare (avbokning senare än 28 feb 2020 faktureras)
Anmälan
Senast 9 mars 2020 till Anne Adsten, JHT