Bonda online

Vårprogram 2022: LinkedIn för besöksnäringen – Bonda

13 januari, 2022
Text: Bonda & Anne Adsten, JHT
Dela på twitter
Dela på facebook
Dela på linkedin
Dela på email

Deltagarna guidas via Annethe och Hannah för Bonda genom fördelarna med att finnas på Linkedin för den som driver företag/jobbar inom besöksnäringen. 1 h föredrag via Zoom med fokus på varför du ska skapa en Linkedin-sida för ditt företag/din organisation och hur du använder din personliga profil för bästa spridning av innehåll och skapar kampanjer och grupper.

LinkedIn för besöksnäringen 1 tim

27 januari 2022, kl 8.30-9.30

Fördelar med att finnas på LinkedIn för den som driver företag/jobbar inom besöksnäringen. 1 h föredrag via Zoom med fokus på varför du ska skapa en Linkedin-sida för ditt företag/din organisation och hur du använder din personliga profil för bästa spridning av innehåll och skapar kampanjer och grupper.

Syfte och mål med utbildningen

Att lära sig hur de digitala plattformarna bäst samverkar och använda de funktioner som passar det egna företagets eller organisationens varumärke. Att börja planera rätt innehåll på rätt sätt till rätt kanal, för att öka följarvärdet och den organiska spridningen.

ANMÄLAN

Anmälningar till vårprogrammet sker endast via denna länk

Sista anmälningsdag är dagen före aktuell kurs kl 12.00.

Se även övriga kurser i Vårprogrammet 2022 för JHT-projektet Den digitala transformationen.

KONTAKT

Mer information om projektet ”Den digitala transformationen” som genomförs tack vare Region Jämtland Härjedalen och EUs Regionala Utvecklingsfond och utbildningen: Anne Adsten, JHT

Bonda Annethe Hannah Emma Stärner
Bonda består av Annethe Andersson och Hannah Risander. Foto: Emma Stärner

UTBILDARE

Bonda älskar besöksnäringen, att kommunicera och att lyfta varumärken och människor.  Bonda är ingen byrå, de är skapare och utvecklare.

Förutom att Bonda utbildar, skapar kommunikationsguider och affärsutvecklar så har de skapat Kopparkorn, en commuinity (7.6T) för att uppleva mer av Dalarna. Vi har skapat Daladrivet, en mötesplats och festival för drivna människor i Dalarna och under våren drog vi igång Daladrivet Live, en livesänd TV-show från en studio i Mora, med och om drivet i Dalarna. I Daladrivet har de haft gäster i studion, en panel och vi har visat reportage från Dalarna. Bonda driver även podden Vischonärerna (visionärer på vischan) lite så.

ANNETHE ANDERSSON OCH HANNAH RISANDER

Vi har engagerat människor i publiken i tio år, vi har pratat entreprenörskap, platsutveckling, sociala medier, försäljning och kommunikation. Ofta kopplat till besöksnäring.

ANNETHE ANDERSSON – Snabbtänkt, energigivande digital strateg från Mora. En framtidsspanare som går igång på att skapa nya affärsmodeller, att få tänka annorlunda för att uppnå resultat. Annethe har föreläst, utbildat och utvecklat företag i digital kommunikation och sociala kanaler runt om i Sverige sedan 2010. Annethe har affärsutvecklat företag inom besöksnäringen från norr till söder genom Kurbits och egna processer. Hon har drivit Kommunikationsbyrån by Tekla sedan 2010. Innan dess jobbade hon bland annat som Försäljnings & -Marknadschef och Hotellchef i västra Sverige och i Dalarna. Hon har skapat event, konceptutvecklat, paketerat nationella och internationella produkter som Marknads- och Försäljningschef på ett hotell- och konferensanläggning i Mora.

HANNAH RISANDER – PR-kreatör och affärsutvecklare från Älvdalen. Initiativrik och entusiastisk nätverksjunkie. Älskar utmaningar och snabba puckar. Hannah har jobbat med kommunikation och affärsutveckling i 20 år, ofta kopplat till besöksnäringen. Hon är ett bra bollplank, en idéspruta och en van coach. Hannah har jobbat som destinationsutvecklare, marknadsansvarig och är utbildad business manager och coach. Hon har drivit hotell, kommunikationsbyråer och butik. Hon är föreläsare och van utbildare och processledare. Sedan 2018 driver hon Bonda tillsammans med Annethe och en vildmarksby i Härjedalen som heter Salixbyn.

Skip to content