logo-reg-jh-360x100-optz
logo-eu-reg-utv-fond-250x200-optz
SEO

Vårprogram 2022: SEO för besöksnäringen – Always on Media

13 januari, 2022
Text: Always on Media & Anne Adsten, JHT

Google är idag den mest använda sökmotorn i Sverige och i Norden. I resten av världen finns det andra sökmotorer som Yahoo, Bing och Yandex som dominerar. Vi går igenom grunderna i sökordsoptimering och hur man optimerar landningssidor mot sökord för Google för att synas organiskt. 

SEO FÖR BESÖKSNÄRINGEN

24 februari 2022, kl 8.30-10.30

Tips och trix för att på bästa sätt skriva texter som gör att just dina inlägg prioriteras i sökmotorer.

  • Introduktion till sökmotoroptimering
  • Hur fungerar Googles sökmotor
  • Hur jobbar man med sökordsanalyser
  • De tre huvuddelarna inom SEO
  • Hur följer man upp sitt SEO-arbete?

SYFTE OCH MÅL MED UTBILDNINGEN

Att lära sig hur de digitala plattformarna bäst samverkar och använda de funktioner som passar det egna företagets eller organisationens varumärke. Att börja planera rätt innehåll på rätt sätt till rätt kanal, för att öka följarvärdet och den organiska spridningen.

ANMÄLAN

ANMÄLNINGAR TILL VÅRPROGRAMMET SKER ENDAST VIA DENNA LÄNK

Sista anmälningsdag är dagen före aktuell kurs kl 12.00.

Se även övriga kurser i Vårprogrammet 2022 för JHT-projektet Den digitala transformationen.

KONTAKT

Mer information om projektet ”Den digitala transformationen” som genomförs tack vare Region Jämtland Härjedalen och EUs Regionala Utvecklingsfond och utbildningen: Anne Adsten, JHT

Frida Åhlén Always on Media
Frida Åhlén Always on Media

OM FRIDA

Frida Åhlén är digital specialist på Always On Media med fokus på sociala medier och SEO. Hon har jobbat med digital marknadsföring sedan 2014 och guidat kunderna till rätt kanaler och rätt budskap för sin digitala annonsering på både lokal och global nivå. Från Triconor i Orrviken till Ikea i världen.

Skip to content