Social media

Vårprogram 2022: Strategi för sociala media och kanalval för besöksnäringen – Always on Media

13 januari, 2022
Text: Always on Media & Anne Adsten
Dela på twitter
Dela på facebook
Dela på linkedin
Dela på email

Innan du börjar jobba med dina sociala kanaler är det viktigt att ha en tydlig strategi, för att kunna känna sin målgrupp, skapa rätt innehåll och följa upp på ett korrekt sätt. Frida Åhlén från Always on Media ger dig tips och råd för att lyckas.

Strategi för sociala media och kanalval för besöksnäringen

23 februari 2022, kl 8.30-10.30

Tips och råd för att skapa en strategi för företagets/organisationens sociala kanaler. Strategin bygger på att ni känner er målgrupp och kan skapa rätt innehåll och följa upp på ett korrekt sätt.

  • Introduktion till de vanligaste sociala kanalerna
  • Vilka befinner sig i de olika kanalerna
  • Vad innehåller en social media strategi
  • Hur sätter vi tydliga mål och följer upp dem
  • Vilket innehåll behöver vi
  • Vilka trender ser vi just nu

SYFTE OCH MÅL MED UTBILDNINGEN

Att lära sig hur de digitala plattformarna bäst samverkar och använda de funktioner som passar det egna företagets eller organisationens varumärke. Att börja planera rätt innehåll på rätt sätt till rätt kanal, för att öka följarvärdet och den organiska spridningen.

ANMÄLAN

ANMÄLNINGAR TILL VÅRPROGRAMMET SKER ENDAST VIA DENNA LÄNK

Sista anmälningsdag är dagen före aktuell kurs kl 12.00.

Se även övriga kurser i Vårprogrammet 2022 för JHT-projektet Den digitala transformationen.

KONTAKT

Mer information om projektet ”Den digitala transformationen” som genomförs tack vare Region Jämtland Härjedalen och EUs Regionala Utvecklingsfond och utbildningen: Anne Adsten, JHT

Frida Åhlén Always on Media
Frida Åhlén Always on Media

Om Frida

Frida Åhlén är digital specialist på Always On Media med fokus på sociala medier och SEO. Hon har jobbat med digital marknadsföring sedan 2014 och guidat kunderna till rätt kanaler och rätt budskap för sin digitala annonsering på både lokal och global nivå. Från Triconor i Orrviken till Ikea i världen.

Skip to content