Tik Tok Always on Media

Vårprogram 2022: Tik Tok för besöksnäringen – Always on Media

13 januari, 2022
Text: Always on Media & Anne Adsten, JHT
Dela på twitter
Dela på facebook
Dela på linkedin
Dela på email

Hur kan besöksnäringen använda TikTok som kanal i sin marknadsföring?

TikTok har sedan starten 2016 vuxit till en ledande app för att skapa och dela korta videor och livesändningar. Appen styr innehållet i ditt flöde efter dina preferenser och är enligt många användare starkt beroendeframkallande. Länge var det framförallt en yngre målgrupp som använde appen, men nu börjar även äldre målgrupper finnas där och som sponsor till Fotbolls EM 2021 vill TikTok etablera sig som den självklara appen även för fotbollssupporters. Häng med på föreläsningen för att se om det är den app som passar ditt företagande och din målgrupp bäst.

Tik Tok FÖR BESÖKSNÄRINGEN

23 mars 2022, kl 8.30-10.30

Tips för att dra nytta av plattformen Tik Tok för besöksnäringen. Även om du inte har för avsikt att starta ett konto så kan du dra lärdomar av varför Tik Tok blivit så populärt och speciellt bland yngre användare.

  • Introduktion till kanalen och dess målgrupper
  • Hur är trender och beteende just nu
  • Organiska poster vs annonsering på TikTok
  • Rätt innehåll ger rätt engagemang – här är sakerna du ska tänka på

SYFTE OCH MÅL MED UTBILDNINGEN

Att lära sig hur de digitala plattformarna bäst samverkar och använda de funktioner som passar det egna företagets eller organisationens varumärke. Att börja planera rätt innehåll på rätt sätt till rätt kanal, för att öka följarvärdet och den organiska spridningen.

ANMÄLAN

ANMÄLNINGAR TILL VÅRPROGRAMMET SKER ENDAST VIA DENNA LÄNK

Sista anmälningsdag är dagen före aktuell kurs kl 12.00.

Se även övriga kurser i Vårprogrammet 2022 för JHT-projektet Den digitala transformationen.

KONTAKT

Mer information om projektet ”Den digitala transformationen” som genomförs tack vare Region Jämtland Härjedalen och EUs Regionala Utvecklingsfond och utbildningen: Anne Adsten, JHT

Frida Åhlén Always on Media
Frida Åhlén Always on Media

OM FRIDA

Frida Åhlén är digital specialist på Always On Media med fokus på sociala medier och SEO. Hon har jobbat med digital marknadsföring sedan 2014 och guidat kunderna till rätt kanaler och rätt budskap för sin digitala annonsering på både lokal och global nivå. Från Triconor i Orrviken till Ikea i världen.

Skip to content