INBJUDAN utbildning digital kommunikation för besöksnäringen i JH

Utbildning: Digital kommunikation för besöksnäringen

29 mars, 2019
Text: Jämtland Härjedalen Turism

Vet du hur turister söker information inför ett resmål, under sin vistelse och hur de agerar när de kommit hem? Sverige hade 16,2 miljoner turister förra året och blir ett allt populärare turistmål. Vi vill hjälpa dig att nå fram till de gäster som du valt att rikta dig emot!

Nu erbjuder vi dig ett unikt tillfälle att lära dig mer om digital kommunikation och hur du kan använda olika plattformar för att marknadsföra din destination eller företag. Ta chansen och anmäl dig till utbildningen – Digital kommunikation för besöksnäringen i Östersund våren 2019.

Utbildningen varvar teori och praktiska övningar

Under utbildningen kommer du att få jobba med bland annat val av målgrupper, välja kanaler, strategi och annonsering i sociala medier. Vi varvar teori, diskussioner och praktiska övningar för att du ska få verktyg att ta din marknadsföring till nästa nivå.

Vi kommer bland annat att gå igenom:

  • Vad digital kommunikation är och hur den skiljer sig från traditionell marknadsföring.
  • Hur man definierar målgrupper och varför det är viktigt.
  • Tillvägagångssätt för att bygga sitt varumärke med hjälp av sociala medier.
  • Vilka kanaler som är rätt för den egna organisationen/företaget, och hur man arbetar med dem?
  • Hur man skapar en digital strategi (nyckeln till framgång).
  • Arbetsmetodik, checklistor, marknadsplanering och redaktionellt arbete.
  • Annonsering på Facebook och Instagram.

Vi får även besök av företagare som berättar om sina erfarenheter:

Frida Stein från MyMowo som vann Årets entreprenör på Guldgalan 2018.

Sara Rönne, marknadschef Holiday Club, som driver en av Sveriges största bloggar inom outdoor.

Simon Jaktlund, superentreprenören och engagemangsskaparen som nyligen vann nationella PR-tävlingen Placebrander of the Year för sitt arbete med Surfbukten.

Hedda Perström som driver Lilla Saluhallen Prästgatan, stadens pärla som snabbt växt sig populära på sociala medier.

Mål med utbildningen

Målet är att utbilda och inspirera dig inom digital marknadsföring utifrån din kunskapsnivå och ambition. Du får verktyg och kunskaper som du kan implementera direkt.

Du kommer även att kunna översiktligt coacha övriga medlemsföretag inom din destination.

Målgrupp

  1. Primär målgrupp är mindre destinationer, kommunala tjänstemän med ledningsansvar inom området samt företag som inte tillhör en tydlig destinationsorganisation.
  2. Sekundär målgrupp är övriga destinationer och andra aktörer inom besöksnäringen i Jämtland Härjedalen.

Datum:

Utbildningen är sammanlagt 4 dagar uppdelat i tvådagarsblock. 14-15 maj samt 10-11 juni 2019.

14 maj: 09.00 – 16.00

15 maj: 08.30 – 16.00

10 juni: 09.00 – 16.00

11 juni: 08.30 – 16.00

Kostnad

För er som verkar inom besöksnäringen i Jämtland Härjedalen finns nu ett fantastiskt erbjudande. Fyra dagars utbildning för endast 2 000 kr exkl moms. (Normalt brukar priset för liknande utbildningar ligga på ca 35 000 kr.)

Anmäl dig härSista anmälningsdag 30 april 2019.

UTBILDARE

Johanna Thofelt, digital strateg

Tjejen som startade hos den mytomspunna Studio Total i Stockholm, gick vidare till att lära av de främsta i NYC till att nu utbilda inom digitalt och framför allt sociala medier. Hon har examen från Hyper Island och har tagit fram strategier inom sociala media för bl a Adidas women, Medley Sverige och Engcon.

Helena Björk, kommunikatör och copywriter

Helena är en driven kommunikatör och copywriter. Hon har lång och bred erfarenhet av kommunikationsarbete, såväl operativt som strategiskt. Helena har en passion för digital kommunikation och det skrivna ordet. Fokus ligger på intäktsdrivande kommunikation och att använda respektive kommunikationskanals fulla potential.

Mia Risemark, kommunikatör och marknadskoordinator

Mia brinner för varumärkesutveckling och har lång erfarenhet att jobba med kommunikation och digital marknadsföring. Mia har arbetat många år i Göteborg innan hon flyttade hem till Jämtland för att jobba med varumärkesutveckling. Hon är utbildad lärare och kommunikatör och bra på att skapa engagerande föreläsningar.

Mer information om projektet ”Den digitala transformationen” som genomförs tack vare Region Jämtland Härjedalen och EUs Regionala Utvecklingsfond och utbildningen: Anne Adsten, JHT