facebooksida JHT

Vårprogram 2022: Facebook för besöksnäringen – Adeprimo

14 januari, 2022
Text: Adeprimo & Anne Adsten, JHT
Dela på twitter
Dela på facebook
Dela på linkedin
Dela på email

Johanna Thofelt ger tips och tricks för att lyckas på bästa sätt med företagets/organisationens facebook-konto. I den digitala utbildningen via verktyget Zoom går igenom de olika funktionerna och inställningarna som är tillgängliga. Hur du jobbar praktiskt med plattformen, men även vad som är ”best practice”.

Facebook för besöksnäringen, grund (1,5 tim)

3 maj 2022, kl 8.30-10.00

Facebook ska i bästa fall vara en förlängning av din hemsida. Ett flöde som du kurerar för att engagera din återkommande besökare men även en kanal för att sprida ditt innehåll till nya kunder/gäster. Under den här kursen fokuserar vi på hur din sida är uppbyggd, hel och ren helt enkelt. Vi tittar även på funktioner som kan förenkla och spara tid för dig i ditt dagliga arbete.

Under 1,5 timme kommer vi att gå igenom följande

  • Hur du sätter upp din sida på bästa sätt
  • Olika funktioner
  • Trender
  • Goda exempel inom besöksnäringen

Facebook för besöksnäringen, fördjupning inkl annonsering (1,5 tim)

5 maj 2022, kl 8.30-10.00

Under utbildningen kommer vi gå igenom Creators Studio som gör det enklare att planera och schemalägga ditt arbete på Facebook. Vi kommer även gå igenom annonsering. Annonsering på Facebook har oändliga möjligheter men vi kommer fokusera på grundnivån så att du vågar och känner dig trygg med att börja annonsera och därmed nå ut till fler människor.

Under 1,5 timme kommer vi att gå igenom följande

  • Schemaläggning via creatorsstudio
  • Annonsering via facebooks egna verktyg

Hygienfaktorer din facebooksida.

ANMÄLAN

ANMÄLNINGAR TILL VÅRPROGRAMMET SKER ENDAST VIA DENNA LÄNK

Sista anmälningsdag är dagen före aktuell kurs kl 12.00.

Se även övriga kurser i Vårprogrammet 2022 för JHT-projektet Den digitala transformationen.

KONTAKT

Mer information om projektet ”Den digitala transformationen” som genomförs tack vare Region Jämtland Härjedalen och EUs Regionala Utvecklingsfond och utbildningen: Anne Adsten, JHT

Digitala transformationen Johanna Thofelt Anne Adsten
Kursledare Johanna Thofelt visar lösningar för Sofie Jugård från AktivUt vid en av JHTs kurser. Foto: Anne Adsten

Om Adeprimo

Adeprimo är en fullservicebyrå med inriktning mot digitala kanaler och användarupplevelse. Vi har strategisk och operativ kompetens inom varumärke, marknad, kommunikation och teknikutveckling. Vårt fokus är att skapa starka varumärken och användarupplevelser som genererar intäkt i de digitala kanalerna. Vi levererar allt ifrån större affärssystem, crm-lösningar, betal- och transaktionslösningar till mobilappar, webbplatser, digitala kampanjer, utbildningar och övriga marknads- och kommunikationsinsatser. Ibland kan vi vara en renodlad produktionsbyrå men i normalfallet har vi även en strategisk roll där vi utvecklar integrerade kommunikationslösningar utifrån övergripande varumärkesstrategi och affärsmål.

Utbildare – Johanna Thofelt, digital strateg på Adeprimo

Johanna arbetar som kommunikatör och digital strateg med fokus på sociala medier. Hon startade sin karriär på den mytomspunna byrån Studio Total i Stockholm, för att sedan lära av de främsta i NYC till att nu jobba för Adeprimo där hon utbildar företag inom digital kommunikation och framförallt sociala medier. Hon har examen från Hyper Island och har tagit fram strategier inom sociala media för bl a Adidas Women, Medley Sverige och Engcon. Hon har ett stort nätverk både nationellt och internationellt tack vare Hyper Island och tidigare arbetsplatser samt att facebookgrupper numera gör att ens nätverk sträcker sig världen runt. Med 9 års erfarenhet och med ett brinnande intresse för kommunikation och trender så är utbildningar något som hon ser som ett naturligt led i hennes egna driv för att möjliggöra att fler når och ut och syns.

Skip to content