Google Ads FÖR BESÖKSNÄRINGEN
17 mars 2022, kl 8.30-10.30
Vilka sökord använder just dina potentiella kunder när de söker inspiration och fram till ett beslut om köp? Att jobba med Google Ads är en väldigt lönsam kanal och du betalar endast om någon klickar på din annons.
- Introduktion till Google Ads och sökordsmarknadsföring
- Hur fungerar det när man köper sökord
- Olika matchningstyper för sökord
- Hur skapar man en tydlig kampanjstrukur
- Viktiga KPI:er att känna till för annonsering och uppföljning
- Annonsformat och placeringar
SYFTE OCH MÅL MED UTBILDNINGEN
Att lära sig hur de digitala plattformarna bäst samverkar och använda de funktioner som passar det egna företagets eller organisationens varumärke. Att börja planera rätt innehåll på rätt sätt till rätt kanal, för att öka följarvärdet och den organiska spridningen.
ANMÄLAN
Sista anmälningsdag är dagen före aktuell kurs kl 12.00.
Se även övriga kurser i Vårprogrammet 2022 för JHT-projektet Den digitala transformationen.
KONTAKT
Mer information om projektet ”Den digitala transformationen” som genomförs tack vare Region Jämtland Härjedalen och EUs Regionala Utvecklingsfond och utbildningen: Anne Adsten, JHT