Pay per click

Vårprogram 2022: Google Ads för besöksnäringen – Always on Media

13 januari, 2022
Text: Always on Media & Anne Adsten, JHT
Dela på twitter
Dela på facebook
Dela på linkedin
Dela på email

Via sökordsmarkandsföring och annonser på Google så syns vi på sökord där potentiella kunder är när att beslut när det kommer till köp. Att jobba med Google Ads är en väldigt lönsam kanal och du betalar endast om någon klickar på din annons. Kevin Wedin från Always on Media guidar dig rätt.

Google Ads FÖR BESÖKSNÄRINGEN

17 mars 2022, kl 8.30-10.30

Vilka sökord använder just dina potentiella kunder när de söker inspiration och fram till ett beslut om köp? Att jobba med Google Ads är en väldigt lönsam kanal och du betalar endast om någon klickar på din annons.

  • Introduktion till Google Ads och sökordsmarknadsföring
  • Hur fungerar det när man köper sökord
  • Olika matchningstyper för sökord
  • Hur skapar man en tydlig kampanjstrukur
  • Viktiga KPI:er att känna till för annonsering och uppföljning
  • Annonsformat och placeringar

SYFTE OCH MÅL MED UTBILDNINGEN

Att lära sig hur de digitala plattformarna bäst samverkar och använda de funktioner som passar det egna företagets eller organisationens varumärke. Att börja planera rätt innehåll på rätt sätt till rätt kanal, för att öka följarvärdet och den organiska spridningen.

ANMÄLAN

ANMÄLNINGAR TILL VÅRPROGRAMMET SKER ENDAST VIA DENNA LÄNK

Sista anmälningsdag är dagen före aktuell kurs kl 12.00.

Se även övriga kurser i Vårprogrammet 2022 för JHT-projektet Den digitala transformationen.

KONTAKT

Mer information om projektet ”Den digitala transformationen” som genomförs tack vare Region Jämtland Härjedalen och EUs Regionala Utvecklingsfond och utbildningen: Anne Adsten, JHT

Kevin Wedin Always on Media
Kevin Wedin Always on Media

Om Kevin

Kevin Wedin är digital specialist på Always On Media med fokus på SEO, SEM och webbanalys. Med en bakgrund från IHM-business School och att jobba med en av Sveriges största e-handelsbolag har Kevin en bred erfarenhet av digital marknadsföring och kommunikation.

Skip to content