Alla som har en webbplats behöver följa upp på sin trafik på ett effektivt sätt. Genom mätverktyg från Google Analytics kan vi få en förståelse för vilka kanaler som fungerar, och vilka vi behöver optimera till det bättre.
Alla som har en webbplats behöver följa upp på sin trafik på ett effektivt sätt. Genom mätverktyg från Google Analytics kan vi få en förståelse för vilka kanaler som fungerar, och vilka vi behöver optimera till det bättre.
För att få reda på om dina insatser inom digital marknadsföring lyckats behöver du känna till mätverktyget Google Analytics. Det ger en förståelse för vilka kanaler som fungerar, och vilka vi behöver optimera till det bättre.
Att lära sig hur de digitala plattformarna bäst samverkar och använda de funktioner som passar det egna företagets eller organisationens varumärke. Att börja planera rätt innehåll på rätt sätt till rätt kanal, för att öka följarvärdet och den organiska spridningen.
Sista anmälningsdag är dagen före aktuell kurs kl 12.00.
Se även övriga kurser i Vårprogrammet 2022 för JHT-projektet Den digitala transformationen.
Mer information om projektet ”Den digitala transformationen” som genomförs tack vare Region Jämtland Härjedalen och EUs Regionala Utvecklingsfond och utbildningen: Anne Adsten, JHT
Kevin Wedin är digital specialist på Always On Media med fokus på SEO, SEM och webbanalys. Med en bakgrund från IHM-business School och att jobba med en av Sveriges största e-handelsbolag har Kevin en bred erfarenhet av digital marknadsföring och kommunikation.
OmslagsFoton: Erika RANBRANDT, NICLAS VESTEFJELL, Erika Willners, SANDRA LEE PETTERSSON