Analytics

Vårprogram 2022: Google Analytics för besöksnäringen – Always on Media

13 januari, 2022
Text: Always on Media & Anne Adsten, JHT
Dela på twitter
Dela på facebook
Dela på linkedin
Dela på email

Alla som har en webbplats behöver följa upp på sin trafik på ett effektivt sätt. Genom mätverktyg från Google Analytics kan vi få en förståelse för vilka kanaler som fungerar, och vilka vi behöver optimera till det bättre.

GOOGLE Analytics FÖR BESÖKSNÄRINGEN

18 mars 2022, kl 8.30-10.30

För att få reda på om dina insatser inom digital marknadsföring lyckats behöver du känna till mätverktyget Google Analytics. Det ger en förståelse för vilka kanaler som fungerar, och vilka vi behöver optimera till det bättre.

  • Introduktion till Google Analytics
  • Olika vyer i analytics
  • Vad är källa / medium och hur fungerer CTM-spårning?
  • Viktiga KPI:er och metriker att känna till för webbanalys
  • Hur kan vi analysera köpresan?

SYFTE OCH MÅL MED UTBILDNINGEN

Att lära sig hur de digitala plattformarna bäst samverkar och använda de funktioner som passar det egna företagets eller organisationens varumärke. Att börja planera rätt innehåll på rätt sätt till rätt kanal, för att öka följarvärdet och den organiska spridningen.

ANMÄLAN

ANMÄLNINGAR TILL VÅRPROGRAMMET SKER ENDAST VIA DENNA LÄNK

Sista anmälningsdag är dagen före aktuell kurs kl 12.00.

Se även övriga kurser i Vårprogrammet 2022 för JHT-projektet Den digitala transformationen.

KONTAKT

Mer information om projektet ”Den digitala transformationen” som genomförs tack vare Region Jämtland Härjedalen och EUs Regionala Utvecklingsfond och utbildningen: Anne Adsten, JHT

Kevin Wedin Always on Media
Kevin Wedin Always on Media

OM KEVIN

Kevin Wedin är digital specialist på Always On Media med fokus på SEO, SEM och webbanalys. Med en bakgrund från IHM-business School och att jobba med en av Sveriges största e-handelsbolag har Kevin en bred erfarenhet av digital marknadsföring och kommunikation.

Skip to content