INBJUDAN utbildning digital kommunikation för besöksnäringen i JH

Vårprogram 2022: Instagram för besöksnäringen – Adeprimo

14 januari, 2022
Text: Adeprimo & Anne Adsten, JHT
Dela på twitter
Dela på facebook
Dela på linkedin
Dela på email

Johanna Thofelt ger tips och tricks för att lyckas på bästa sätt med företagets/organisationens Instagram-konto. I den digitala utbildningen via verktyget Zoom går vi igenom de olika funktionerna och inställningarna som är tillgängliga. Hur du jobbar praktiskt med plattformen, men även vad som är ”best practice”.

Instagram för besöksnäringen, grund (1,5 tim)

27 april 2022, kl 8.30-10.00

En grundkurs i Instagram. Tillsammans med Johanna Thofelt, Adeprimo går vi igenom de olika funktionerna och inställningarna som är tillgängliga. Hur du jobbar praktisk med plattformen men även vad som är ”best practice”. Instagram-appen skiljer sig lite beroende på vilken telefon du har men i den här kursen kommer vi utgå från en Iphone. Du kan absolut ha en android för att delta, men för er vetskap så utgår vi från Iphone.

Metod

Deltagarna ska efter utbildningen ha fått inspiration och nya kunskaper, men framförallt uppleva att de lärt sig genom praktiskt genomförande av att följt med i deras egna app under kurstillfället samt genom diskussioner i gruppen. Vi vill föra en dialog genomgående för kursen med högt i tak för att dela insikter och överbrygga möjliga hinder.

Under 1,5 timme kommer vi att gå igenom följande

  • Skillnaden mellan kontoinställningar
  • Hur man delar och hur ofta
  • Hashtags
  • Redigering i appen
  • Hur ökar du räckvidd med hjälp av algoritmen
  • Genomgång av alla funktioner

Instagram för besöksnäringen, fördjupning (1,5 tim)

28 april 2022, kl 8.30-10.00

Instagram är i konstant förändring. Nya uppdateringar och funktioner avlöser varandra. Här kommer vi gå igenom de senaste funktionerna och prata om hur algoritmen ändras och vad du kan göra för att optimera din synlighet samt engagera dina följare genom verktygen i plattformen.

Metod

Deltagarna ska efter utbildningen fått inspiration och nya kunskaper, men framförallt uppleva att de lärt sig genom praktiskt genomförande av att följt med i deras egna app under kurstillfället.

Under 1,5 timme kommer vi att gå igenom följande

  • Skillnaden på kontoinställningar
  • Reels
  • Guider
  • Annonsering
  • Genomgång av nyaste funktionerna

ANMÄLAN

ANMÄLNINGAR TILL VÅRPROGRAMMET SKER ENDAST VIA DENNA LÄNK

Sista anmälningsdag är dagen före aktuell kurs kl 12.00.

Se även övriga kurser i Vårprogrammet 2022 för JHT-projektet Den digitala transformationen.

KONTAKT

Mer information om projektet ”Den digitala transformationen” som genomförs tack vare Region Jämtland Härjedalen och EUs Regionala Utvecklingsfond och utbildningen: Anne Adsten, JHT

Digitala transformationen Johanna Thofelt Anne Adsten
Kursledare Johanna Thofelt visar lösningar för Sofie Jugård från AktivUt vid en av JHTs kurser. Foto: Anne Adsten

Om Adeprimo

Adeprimo är en fullservicebyrå med inriktning mot digitala kanaler och användarupplevelse. Vi har strategisk och operativ kompetens inom varumärke, marknad, kommunikation och teknikutveckling. Vårt fokus är att skapa starka varumärken och användarupplevelser som genererar intäkt i de digitala kanalerna. Vi levererar allt ifrån större affärssystem, crm-lösningar, betal- och transaktionslösningar till mobilappar, webbplatser, digitala kampanjer, utbildningar och övriga marknads- och kommunikationsinsatser. Ibland kan vi vara en renodlad produktionsbyrå men i normalfallet har vi även en strategisk roll där vi utvecklar integrerade kommunikationslösningar utifrån övergripande varumärkesstrategi och affärsmål.

Utbildare – Johanna Thofelt, digital strateg på Adeprimo

Johanna arbetar som kommunikatör och digital strateg med fokus på sociala medier. Hon startade sin karriär på den mytomspunna byrån Studio Total i Stockholm, för att sedan lära av de främsta i NYC till att nu jobba för Adeprimo där hon utbildar företag inom digital kommunikation och framförallt sociala medier. Hon har examen från Hyper Island och har tagit fram strategier inom sociala media för bl a Adidas Women, Medley Sverige och Engcon. Hon har ett stort nätverk både nationellt och internationellt tack vare Hyper Island och tidigare arbetsplatser samt att facebookgrupper numera gör att ens nätverk sträcker sig världen runt. Med 9 års erfarenhet och med ett brinnande intresse för kommunikation och trender så är utbildningar något som hon ser som ett naturligt led i hennes egna driv för att möjliggöra att fler når och ut och syns.

Skip to content