Vill du ha bättre insikt i onlinemarknaden för semesterboenden och hotell? Trender som påverkar resemarknaden online, vad gäster letar efter när de söker boende, om hur försäljningskanaler fungerar och vad det kostar, varför vissa boenden säljer bättre än andra, hur man hanterar tillgänglighet och prissättning?
Lär er mer om hur det fungerar att hyra ut via bokningssajter, vad som är viktigt för att synas och bokas på nätet samt hur ni anpassar det till att möta era behov när Bookings Account Manager för Norrland kommer till JHT den 22 oktober.
Föreläsningen är en del i projektet Den digitala transformationen och riktar sig både till dig som inte tidigare sålt via försäljningskanal tidigare och till dig som vill veta mera om följande:
- Vilka globala trender påverkar resemarknaden online?
- Vilka lokala resetrender ser vi att gästerna följer?
- Vad letar gästerna efter?
- Hur syns man på nätet?
- Vilka försäljningskanaler finns det?
- Vad kostar det att vara med på en bokningssajt och vad binder man sig till?
- Vad är det som avgör hur högt upp i sökresultatet ett boende visas?
- Varför konverterar vissa boenden bättre än andra?
- Hur hanterar man tillgänglighet och prissättning på bästa sätt?
- Hur använder man en Channel Manager/Kanalhanterare?
- Vilka verktyg finns det för att driva mer bokningar och vad ska man undvika?
- Vilka statistikverktyg och rapporter kan man använda för att veta hur det går?
- Vad är framtiden för onlinebokning av semesterboenden?
Tid & Plats
Välkomna till JHTs kontor på Rådhusgatan 44 i Östersund, den 22 oktober kl. 13:30 – 16:00.
Föreläsningen kommer att hållas av Susanne Andersson, Account Manager för Norrland på Booking.com.
Anmälan sker till Anne Adsten på JHT via email, anne.adsten@jht.se, senast den 18 oktober 2019.
Anteckningar från träffen hittar du här