logo-reg-jh-360x100-optz
logo-eu-reg-utv-fond-250x200-optz
INBJUDAN utbildning digital kommunikation för besöksnäringen i JH

Kurs 4 vår 2021: DIGITAL KOMMUNIKATION FÖR BESÖKSNÄRINGEN I JÄMTLAND HÄRJEDALEN

26 april, 2021
Text: Johanna Thofelt, Adeprimo och Anne Adsten, JHT

Med Hemester och Svemester som blommande koncept under 2020 så vet vi att en digital närvaro är viktigare än någonsin. Befintliga och nya plattformar utvecklas hela tiden och vi vill att du ska få en förståelse för hur just du kan jobba med plattformarna som passar dig och ditt varumärke. Utbildningen är en grundkurs i digital kommunikation med fokus på att sänka tröskeln och inspirera dig till att ta ett större kliv in i marknadsföring och varumärkesbyggande online.

Nu erbjuder vi ett tillfälle via JHTs projekt Den digitala transformationen att lära mer om digital kommunikation och hur du som aktör inom besöksnäringen kan använda olika plattformar för att marknadsföra din destination eller företag. Ta chansen och anmäl dig till utbildningen – Digital kommunikation för besöksnäringen våren 2021.


Kursen genomfördes en första omgång under våren 2019, omgång två hösten 2019 och omgång tre hösten 2020 och nu ordnar vi en fjärde omgång under våren 2021. Se vad deltagarna fick lära sig och vad några av dem tyckte här

Digitala transformationen Johanna Thofelt Anne Adsten
Kursledare Johanna Thofelt visar lösningar för Sofie Jugård från AktivUt under första kursomgången 2019 (före pandemins utbrott). Foto: Anne Adsten

UTBILDNINGEN VARVAR TEORI OCH PRAKTISKA ÖVNINGAR

Under utbildningen kommer du att få jobba med bland annat val av målgrupper, välja kanaler, strategi och annonsering i sociala medier. Vi varvar teori och praktiska övningar för att du ska få verktyg att ta din marknadsföring till nästa nivå.

Vi kommer bland annat att gå igenom:

  • Hur man definierar målgrupper och varför det är viktigt.
  • Tillvägagångssätt för att bygga sitt varumärke med hjälp av sociala medier. 
  • Vilka kanaler som är rätt för den egna organisationen/företaget, och hur man arbetar med dem? Vi kommer även gå igenom Instagram Reels/rullar och titta på TikTok. 
  • Hur man skapar en digital strategi (nyckeln till framgång).
  • Arbetsmetodik, checklistor, marknadsplanering och redaktionellt arbete.
  • Annonsering på Facebook och Instagram.

    Vi får även besök av företagare som berättar om sina erfarenheter så att du kan relatera till din egen organisation och får tips på olika tillvägagångssätt.

MÅL MED UTBILDNINGEN

Målet är att utbilda och inspirera dig inom digital marknadsföring utifrån din kunskapsnivå och ambition. Du får verktyg och kunskaper som du kan implementera direkt. Du kommer även att kunna översiktligt coacha övriga medarbetare/medlemsföretag inom din destination, företag eller organisation.


DATUM

Utbildningen sker digitalt via Zoom och är uppdelad på 4 kurstillfällen á 3 timmar med möjlighet att jobba med uppgifter från utbildningen i det egna företaget / organisationen.

25 maj, 27 maj, 1 juni och 3 juni, 2021.

Tid: Kl 08.30-11.30, samtliga datum.


KOSTNAD

För er som verkar inom besöksnäringen i Jämtland Härjedalen finns ett fantastiskt erbjudande. Fyra halv-dagars utbildning för endast 2 000 kr exkl moms.


Anmäl dig här senast 19 maj 2021.

 

UTBILDARE

JOHANNA THOFELT, DIGITAL STRATEG HOS ADEPRIMO

Tjejen som startade hos den mytomspunna Studio Total i Stockholm, gick vidare till att lära av de främsta i NYC till att nu utbilda inom digitalt och framför allt sociala medier. Hon har examen från Hyper Island och har tagit fram strategier inom sociala media för bl a Adidas Women, Medley Sverige och Engcon.

Mer information om projektet ”Den digitala transformationen” som genomförs tack vare Region Jämtland Härjedalen och EUs Regionala Utvecklingsfond och utbildningen: Anne Adsten, JHT

Skip to content