Google My Business JHT

Höstprogram 2021: Google My Business för besöksnäringen i JH

7 juli, 2021
Text: Johanna Thofelt, Adeprimo & Anne Adsten, JHT
Dela på twitter
Dela på facebook
Dela på linkedin
Dela på email

Vad är egentligen Google My Business (GMB) och vilka är möjligheterna med verktyget?

Via den här grundkursen med Adeprimo visar vi hur du kommer igång med Google Ny Business för ditt företag/din organisation genom handfasta tips i hur du skapar ditt konto, fyller det och underhåller det enligt ”Best Practice”.

Målet med denna praktiska workshop är att få ökad kunskap om verktyget Google My Business, men även att du ska lära dig hur du kan jobba med GMB i vardagen för att öka ditt företags/din organisations synlighet och skapa större relevans hos dina kunder/gäster.

UNDER 1,5 TIMME KOMMER VI ATT GÅ IGENOM

  • Företagsinformation
  • Öppettider
  • Lägga upp bilder
  • Recensioner/svara på frågor och inlägg
  • Insikter

Kursen kräver att deltagaren har eller sätter upp ett Google-konto innan kursens genomförande. Adeprimo kan bistå med en 9-stegs guide i hur man går tillväga innan workshopen.

DATUM & TID

10 november 2021 kl 8.30-10.00.

Kursen är gratis för besöksnäringen i Jämtland Härjedalen och sker digitalt. Länk distribueras till deltagare som anmält sig via länk senast dagen innan före kl 12.00.

ANMÄLAN

Anmälningar till de kortare höstföreläsningarna sker endast via denna länk

Sista anmälningsdag för GMB-kursen med Adeprimo är 9 november 2021 kl 12.oo.

Se även övriga kurser i Höstprogrammet 2021 för Den digitala transformationen.

UTBILDARE

JOHANNA THOFELT, DIGITAL STRATEG HOS ADEPRIMO

Johanna arbetar som kommunikatör och digital strateg med fokus på sociala medier. Hon startade sin karriär på den mytomspunna byrån Studio Total i Stockholm, för att sedsn lära av de främsta i NYC till att nu jobba för Adeprimo där hon utbildar företag inom digital kommunikation och framförallt sociala medier. Hon har examen från Hyper Island och har tagit fram strategier inom sociala media för bl a Adidas women, Medley Sverige och Engcon. Hon har ett stort nätverk både nationellt och internationellt tack vare Hyper Island och tidigare arbetsplatser samt att facebookgrupper numera gör att ens nätverk sträcker sig världen runt. Med 9 års erfarenhet och med ett brinnande intresse för kommunikation och trender så är utbildningar något som hon ser som ett naturligt led i hennes egna driv för att möjliggöra att fler når och ut och syns.

KONTAKT

Mer information om projektet ”Den digitala transformationen” som genomförs tack vare Region Jämtland Härjedalen och EUs Regionala Utvecklingsfond och utbildningen: Anne Adsten, JHT

JHT-artikel om Google My Business

Skip to content