logo-reg-jh-360x100-optz
logo-eu-reg-utv-fond-250x200-optz
INBJUDAN utbildning digital kommunikation för besöksnäringen i JH

Kurs 5 höst 2021: DIGITAL KOMMUNIKATION FÖR BESÖKSNÄRINGEN I JÄMTLAND HÄRJEDALEN med Adeprimo

7 juli, 2021
Text: Johanna Thofelt, Adeprimo och Anne Adsten, JHT
Dela på twitter
Dela på facebook
Dela på linkedin
Dela på email

Digital närvaro är viktigare än någonsin och det blir bäst när gästen känner att kommunikationen kommer från hjärtat. Befintliga och nya plattformar utvecklas hela tiden och vi vill att du ska få en förståelse för hur just du kan jobba med plattformarna som passar dig och ditt varumärke. Utbildningen är en grundkurs i digital kommunikation med fokus på att sänka tröskeln och inspirera dig till att ta ett större kliv in i marknadsföring och varumärkesbyggande online.

Nu erbjuder vi ännu ett tillfälle att lära mer om digital kommunikation och hur du som aktör inom besöksnäringen kan använda olika plattformar för att marknadsföra din destination eller företag. Denna femte kursomgång kör vi med fysiska möten under två heldagar.
Ta chansen och anmäl dig till utbildningen – Digital kommunikation för besöksnäringen hösten 2021.

Kursen genomfördes en första omgång under våren 2019, omgång två hösten 2019, omgång tre hösten 2020, omgång fyra våren 2021 och nu genomför vi en femte omgång. Se vad deltagarna fick lära sig och vad några av dem tyckte här

Digitala transformationen Johanna Thofelt Anne Adsten
Kursledare Johanna Thofelt visar lösningar för Sofie Jugård från AktivUt. Foto: Anne Adsten

UTBILDNINGEN VARVAR TEORI OCH PRAKTISKA ÖVNINGAR

Under utbildningen kommer deltagarna att få jobba med bland annat val av målgrupper, välja kanaler, strategi och annonsering i sociala medier. Vi varvar teori och praktiska övningar för att deltagarna ska få verktyg att ta sin marknadsföring till nästa nivå.

Vi kommer bland annat att gå igenom:

  • Hur man definierar målgrupper och varför det är viktigt.
  • Tillvägagångssätt för att bygga sitt varumärke med hjälp av sociala medier. 
  • Vilka kanaler som är rätt för den egna organisationen/företaget, och hur man arbetar med dem? Vi kommer även gå igenom Instagram Reels/rullar och titta på TikTok. 
  • Hur man skapar en digital strategi (nyckeln till framgång).
  • Arbetsmetodik, checklistor, marknadsplanering och redaktionellt arbete.
  • Annonsering på Facebook och Instagram.

    Vi får även besök av företagare som berättar om sina erfarenheter så att du kan relatera till din egen organisation och får tips på olika tillvägagångssätt.

MÅL MED UTBILDNINGEN

Målet är att utbilda och inspirera aktörer inom besöksnäringen och visa på möjligheterna med digital marknadsföring, utifrån nuvarande kunskapsnivå och ambition. Men även att minska mentala trösklar för att våga ta marknadsföringen till nästa nivå. Vår erfarenhet är att framförallt småföretagare upplever omställningen till digital kommunikation som väldigt krävande och komplex, samt att det finns rädslor för att våga prova. Just detta – att ta små steg, utvärdera och vara nyfiken på att testa är avgörande och centrala delar i att bli framgångsrik. Dessa mentala trösklar vill vi överbygga genom att utbilda, men framförallt inspirera och tillsammans komma fram till vad som blir ett effektivt, roligt och prioriterat arbetssätt för en bra digitala närvaro.

Dag 1 förmiddag 1, kl 9-12 – Digital kommunikation

  • Skillnader mellan analog och digital marknadsföring
  • Digital strategi – nyckeln till succe/framgång – Tidningsövning med fokus på att definiera målsättning
  • Gästföreläsning

Dag 1 eftermiddag, kl 13-16 – Målgrupper

  • Hur bygger jag mitt varumärke med hjälp av sociala medier?
  • Budskap och tonalitet
  • Identifiera ditt företags personlighet – Övning digital personlighet – hur når du din målgrupp på nätet?

Dag 2 förmiddag, kl 9-12 – Tonalitet och Planering

  • Hur väljer jag rätt kanaler till mitt budskap (Gmb, fb, linkedin, instagram)
  • Mätning och analysering av innehåll
  • Arbetsmetodik, checklistor, marknadsplanering, redaktionellt arbete – Övning skissa på ditt årshjul och veckoplanering
  • Gästföreläsning

Dag 2 eftermiddag, kl 13-16 – Fördjupning Facebook & Instagram

  • Forts. Arbetsmetodik, checklistor, marknadsplanering, redaktionellt arbete.
  • Praktisk genomgång instagram & Facebook – Möjlighet till att lära ut annonsering på Instagram och facebook
  • Trender


DATUM

Utbildningen sker i fysisk form på JHTs kontor, Rådhusgatan 44 (andra våningen), Östersund, och är uppdelad på 2 kursdagar á 6 timmar med möjlighet att jobba med uppgifter från utbildningen i det egna företaget / organisationen.

Tisdag 5e oktober kl 9-16.00 samt tisdag 12e oktober kl 9-16, 2021. En timmes lunchpaus 11.30-12.30, då vi äter gemensam lunch (ingår i kursavgiften).

KOSTNAD

För er som verkar inom besöksnäringen i Jämtland Härjedalen finns ett fantastiskt erbjudande. Två heldagars utbildning för endast 2 000 kr exkl moms.


Anmäl dig via denna länk senast 29 september 2021.

 

UTBILDARE

JOHANNA THOFELT, DIGITAL STRATEG HOS ADEPRIMO

Johanna arbetar som kommunikatör och digital strateg med fokus på sociala medier. Hon startade sin karriär på den mytomspunna byrån Studio Total i Stockholm, för att sedsn lära av de främsta i NYC till att nu jobba för Adeprimo där hon utbildar företag inom digital kommunikation och framförallt sociala medier. Hon har examen från Hyper Island och har tagit fram strategier inom sociala media för bl a Adidas women, Medley Sverige och Engcon. Hon har ett stort nätverk både nationellt och internationellt tack vare Hyper Island och tidigare arbetsplatser samt att facebookgrupper numera gör att ens nätverk sträcker sig världen runt. Med 9 års erfarenhet och med ett brinnande intresse för kommunikation och trender så är utbildningar något som hon ser som ett naturligt led i hennes egna driv för att möjliggöra att fler når och ut och syns.

Kontakt

Mer information om projektet ”Den digitala transformationen” som genomförs tack vare Region Jämtland Härjedalen och EUs Regionala Utvecklingsfond och utbildningen: Anne Adsten, JHT

Skip to content