INBJUDAN utbildning digital kommunikation för besöksnäringen i JH

Kurs 2 höst 2019: Digital kommunikation för besöksnäringen Ht 2019

13 augusti, 2019
Text: Jämtland Härjedalen Turism

Vet du hur turister söker information inför ett resmål, under sin vistelse och hur de agerar när de kommit hem? Sverige hade 16,2 miljoner turister förra året och blir ett allt populärare turistmål. Vi vill hjälpa dig att nå fram till de gäster som du valt att rikta dig emot!

Nu erbjuder vi dig ett unikt tillfälle att lära dig mer om digital kommunikation och hur du kan använda olika plattformar för att marknadsföra din destination eller företag. Ta chansen och anmäl dig till utbildningen – Digital kommunikation för besöksnäringen i Östersund hösten 2019.

Kursen genomfördes en första omgång under våren 2019. Se vad deltagarna fick lära sig om och vad de tyckte här

UTBILDNINGEN VARVAR TEORI OCH PRAKTISKA ÖVNINGAR

Under utbildningen kommer du att få jobba med bland annat val av målgrupper, välja kanaler, strategi och annonsering i sociala medier. Vi varvar teori, diskussioner och praktiska övningar för att du ska få verktyg att ta din marknadsföring till nästa nivå.

Vi kommer bland annat att gå igenom:

  • Vad digital kommunikation är och hur den skiljer sig från traditionell marknadsföring.
  • Hur man definierar målgrupper och varför det är viktigt.
  • Tillvägagångssätt för att bygga sitt varumärke med hjälp av sociala medier.
  • Vilka kanaler som är rätt för den egna organisationen/företaget, och hur man arbetar med dem?
  • Hur man skapar en digital strategi (nyckeln till framgång).
  • Arbetsmetodik, checklistor, marknadsplanering och redaktionellt arbete.
  • Annonsering på Facebook och Instagram.

Vi får även besök av företagare som berättar om sina erfarenheter så att du kan relatera till din egen organisation och får tips på olika tillvägagångssätt. Bland annat:

Frida Stein från MyMowo som vann priset som Årets entreprenör på Guldgalan 2018.

Sara Rönne, marknadschef på Holiday Club, som driver en av Sveriges största bloggar inom outdoor: Träningsglädje.

MÅL MED UTBILDNINGEN

Målet är att utbilda och inspirera dig inom digital marknadsföring utifrån din kunskapsnivå och ambition. Du får verktyg och kunskaper som du kan implementera direkt.

Du kommer även att kunna översiktligt coacha övriga medarbetare/medlemsföretag inom din destination, företag eller organisation.

MÅLGRUPP

Primär målgrupp är mindre destinationer, kommunala tjänstemän med ledningsansvar inom området samt företag som inte tillhör en tydlig destinationsorganisation. Sekundär målgrupp är övriga destinationer och andra aktörer inom besöksnäringen i Jämtland Härjedalen.

DATUM:

Utbildningen är sammanlagt 4 dagar uppdelat i tvådagarsblock. 16-17 oktober samt 5-6 november 2019.

Tider samtliga fyra kursdagar: kl 09.00 – 16.00. Kursdagarna avslutas med en timmes självstudier kl 15-16 med coachning

I kursen ingår förmiddagsfika (kaffe/the och smörgås), lunch samt eftermiddagskaffe.

KOSTNAD

För er som verkar inom besöksnäringen i Jämtland Härjedalen finns nu ett fantastiskt erbjudande. Fyra dagars utbildning för endast 2 000 kr exkl moms. (Normalt brukar priset för liknande utbildningar ligga på ca 35 000 kr.)

Anmäl dig härSista anmälningsdag 30 september 2019.

UTBILDARE

Johanna Thofelt, digital strateg

Tjejen som startade hos den mytomspunna Studio Total i Stockholm, gick vidare till att lära av de främsta i NYC till att nu utbilda inom digitalt och framför allt sociala medier. Hon har examen från Hyper Island och har tagit fram strategier inom sociala media för bl a Adidas women, Medley Sverige och Engcon.

Mer information om projektet ”Den digitala transformationen” som genomförs tack vare Region Jämtland Härjedalen och EUs Regionala Utvecklingsfond och utbildningen: Anne Adsten, JHT

Skip to content