Nu erbjuder vi dig ett unikt tillfälle att lära dig mer om digital kommunikation och hur du kan använda olika plattformar för att marknadsföra din destination eller företag. Ta chansen och anmäl dig till utbildningen – Digital kommunikation för besöksnäringen våren 2021.
Kursen genomfördes en första omgång under våren 2019, samt även hösten 2019 och hösten 2020. Se vad deltagarna fick lära sig och vad de tyckte här
UTBILDNINGEN VARVAR TEORI OCH PRAKTISKA ÖVNINGAR
Under utbildningen kommer du att få jobba med bland annat val av målgrupper, välja kanaler, strategi och annonsering i sociala medier. Vi varvar teori och praktiska övningar för att du ska få verktyg att ta din marknadsföring till nästa nivå.
Vi kommer bland annat gå igenom:
- Hur man definierar målgrupper och varför det är viktigt.
- Tillvägagångssätt för att bygga sitt varumärke med hjälp av sociala medier.
- Vilka kanaler som är rätt för den egna organisationen/företaget, och hur man arbetar med dem? Vi kommer även gå igenom Instagram Reels/rullar och titta på TikTok.
- Hur man skapar en digital strategi (nyckeln till framgång).
- Arbetsmetodik, checklistor, marknadsplanering och redaktionellt arbete.
- Annonsering på Facebook och Instagram.
Vi får även besök av 2 företagare som berättar om sina erfarenheter så att du kan relatera till din egen organisation och får tips på olika tillvägagångssätt.
MÅL MED UTBILDNINGEN
Målet är att utbilda och inspirera dig inom digital marknadsföring utifrån din kunskapsnivå och ambition. Du får verktyg och kunskaper som du kan implementera direkt. Du kommer även att kunna översiktligt coacha övriga medarbetare/medlemsföretag inom din destination, företag eller organisation.
DATUM
Utbildningen sker digitalt via Zoom och är uppdelad på 4 kurstillfällen á 3 timmar.
3 nov, 17 nov, 24 nov och 1 dec, 2020.
Tid: Kl 09-12.00, samtliga datum.
KOSTNAD
För er som verkar inom besöksnäringen i Jämtland Härjedalen finns ett fantastiskt erbjudande. Fyra dagars utbildning för endast 2 000 kr exkl moms.
Anmäl dig här senast 26 oktober 2020.
UTBILDARE
Johanna Thofelt, digital strateg hos Adeprimo
Tjejen som startade hos den mytomspunna Studio Total i Stockholm, gick vidare till att lära av de främsta i NYC till att nu utbilda inom digitalt och framför allt sociala medier. Hon har examen från Hyper Island och har tagit fram strategier inom sociala media för bl a Adidas Women, Medley Sverige och Engcon.
Mer information om projektet ”Den digitala transformationen” som genomförs tack vare Region Jämtland Härjedalen och EUs Regionala Utvecklingsfond och utbildningen: Anne Adsten, JHT