Regionen visar mycket starka novembersiffror för 2021, +113%! Delvis är siffrorna resultatet av en kalendereffekt kopplat till höstlovet (v44) som i år låg i november
Vid en konstituerande stämma fredagen den 14e januari 2022 har 17 regionala turistorganisationer beslutat att formalisera sitt tidigare informella nätverk, genom bildandet av den ideella föreningen Regionala
Parisa Setoodegan har sedan augusti jobbat inom JHTs projekt ”Besöksnäringens roll för regional utveckling 2.0” med att kartlägga och sammanställa statistik kring beviljade projektmedel i
Under våren 2022 finns möjlighet att delta i ett stort antal olika kurser i digital kommunikation för företag och organisationer inom besöksnäringen i Jämtland Härjedalen.
Rörligt material blir alltmer en förutsättning för att synas i sociala medier. Under utbildningen kommer du att få jobba praktiskt med din mobil och med
Vad är egentligen Google My Business (GMB) och vad är möjligheterna? Idag är Google My Business det som de Gula Sidorna i telefonkatalogen tidigare var,
Johanna Thofelt ger tips och tricks för att lyckas på bästa sätt med företagets/organisationens facebook-konto. I den digitala utbildningen via verktyget Zoom går igenom de
Finalisterna inför priset till Årets turismföretagare 2020 på Guldgalan i Jämtland Härjedalen. Föreläsningsserie inom projektet Morgondagens medarbetare med ”Den gode ledaren” som nästa inslag. Inbjudan
Mats längtar efter mer fritid och lämnar JHT, vinnande fjälldestinationer, Sandra Landén utvecklar turismen i Bergs kommun och Anna Hansson blir ny VD för Destination
Planen för Jämtland Härjedalen Turism i en Masterplan Post Corona, examinerade från 6-veckorsutbildningen Turism Post Corona, Kompetensbarometern mäter nuläge i Jämtland Härjedalen och många nyttiga
Ett glädjande besked om sverigeresor från och med 13 juni. En fortsatt positiv bild av Jämtland Härjedalen. Minus 80% kommersiella gästnätter i april 2020. Succé