”I projektet ”Besöksnäringens roll för regional utveckling 2.0” har Jämtland Härjedalen Turism startat en podcast med gäster som ger sin bild av det som projekttiteln
Regionen visar mycket starka novembersiffror för 2021, +113%! Delvis är siffrorna resultatet av en kalendereffekt kopplat till höstlovet (v44) som i år låg i november
Vid en konstituerande stämma fredagen den 14e januari 2022 har 17 regionala turistorganisationer beslutat att formalisera sitt tidigare informella nätverk, genom bildandet av den ideella föreningen Regionala
Parisa Setoodegan har sedan augusti jobbat inom JHTs projekt ”Besöksnäringens roll för regional utveckling 2.0” med att kartlägga och sammanställa statistik kring beviljade projektmedel i
Under våren 2022 finns möjlighet att delta i ett stort antal olika kurser i digital kommunikation för företag och organisationer inom besöksnäringen i Jämtland Härjedalen.
Rörligt material blir alltmer en förutsättning för att synas i sociala medier. Under utbildningen kommer du att få jobba praktiskt med din mobil och med
Rapporten från projektet Besöksnäringens roll för strategisk utveckling i Jämtland Härjedalen är nu klar. Rekommendationer för en besöksnäring som passar fler. Om att kommunicera snö
Debattartikel som kommenterar flygutvecklingen – Minska inte flygandet, minska utsläppen, preliminärt helårsresultat för de kommersiella gästnätterna 2019 i Jämtland Härjedalen, AirBnB-utvecklingen i regionen för 2019,
Besöksnäringens och besökarnas syn på turismen i Jämtland Härjedalen inför pågående revidering av RUS (Regionala Utvecklingsstrategin), summering av år 1 i projektet Welcome!, Lotta Anestedt
Event för att marknadsföra vinterns flyglinjer till Jämtland Härjedalen med easyJet, JHTs nya projekt Morgondagens medarbetare 2.0, Svensk Turisms ägande i VisitSweden & JHT, ny