Google My Business JHT

Vårprogram 2022: Google My Business för besöksnäringen – Adeprimo

14 januari, 2022
Text: Adeprimo & Anne Adsten, JHT
Dela på twitter
Dela på facebook
Dela på linkedin
Dela på email

Vad är egentligen Google My Business (GMB) och vad är möjligheterna? Idag är Google My Business det som de Gula Sidorna i telefonkatalogen tidigare var, en förutsättning för att hittas av potentiella gäster/besökare/kunder. Tillfället är en digital grundkurs i hur du kommer igång med Google My Business genom handfasta tips i hur du skapar ditt konto, sätter upp det, och ”best practice”.

Google My Business för besöksnäringen (1,5 tim)

Torsdag 7 april, kl 08.30-10.00, 2022

Vi tillhandahåller en grundkurs i hur du kommer igång med Google My Business genom handfasta tips i hur du skapar ditt konto, sätter upp det och ”best practice”. Vad är egentligen Google My Business (GMB) och vad är möjligheterna? Målet med denna praktiska workshop är att få ökad kunskap om verktyget men även att du ska lära dig hur du kan jobba med GMB i vardagen för att öka synlighet och skapa ännu mer relevans hos dina kunder/gäster.

Under 1,5 timme kommer vi att gå igenom följande

  • Företagsinformation
  • Öppettider
  • Lägga upp bilder
  • Recensioner/svara på frågor – Inlägg
  • Insikter

Kursen kräver att deltagaren har eller sätter upp ett Google-konto innan kursens genomförande. Adeprimo kan bistå med en 9-stegs guide i hur man går tillväga innan workshopen. Hämta hem pdf via länken nedan.

ANMÄLAN

ANMÄLNINGAR TILL VÅRPROGRAMMET SKER ENDAST VIA DENNA LÄNK

Sista anmälningsdag är dagen före aktuell kurs kl 12.00.

Se även övriga kurser i Vårprogrammet 2022 för JHT-projektet Den digitala transformationen.

KONTAKT

Mer information om projektet ”Den digitala transformationen” som genomförs tack vare Region Jämtland Härjedalen och EUs Regionala Utvecklingsfond och utbildningen: Anne Adsten, JHT

Digitala transformationen Johanna Thofelt Anne Adsten
Kursledare Johanna Thofelt visar lösningar för Sofie Jugård från AktivUt. Foto: Anne Adsten

Om Adeprimo

Adeprimo är en fullservicebyrå med inriktning mot digitala kanaler och användarupplevelse. Vi har strategisk och operativ kompetens inom varumärke, marknad, kommunikation och teknikutveckling. Vårt fokus är att skapa starka varumärken och användarupplevelser som genererar intäkt i de digitala kanalerna. Vi levererar allt ifrån större affärssystem, crm-lösningar, betal- och transaktionslösningar till mobilappar, webbplatser, digitala kampanjer, utbildningar och övriga marknads- och kommunikationsinsatser. Ibland kan vi vara en renodlad produktionsbyrå men i normalfallet har vi även en strategisk roll där vi utvecklar integrerade kommunikationslösningar utifrån övergripande varumärkesstrategi och affärsmål.

Utbildare – Johanna Thofelt, digital strateg på Adeprimo

Johanna arbetar som kommunikatör och digital strateg med fokus på sociala medier. Hon startade sin karriär på den mytomspunna byrån Studio Total i Stockholm, för att sedan lära av de främsta i NYC till att nu jobba för Adeprimo där hon utbildar företag inom digital kommunikation och framförallt sociala medier. Hon har examen från Hyper Island och har tagit fram strategier inom sociala media för bl a Adidas Women, Medley Sverige och Engcon. Hon har ett stort nätverk både nationellt och internationellt tack vare Hyper Island och tidigare arbetsplatser samt att facebookgrupper numera gör att ens nätverk sträcker sig världen runt. Med 9 års erfarenhet och med ett brinnande intresse för kommunikation och trender så är utbildningar något som hon ser som ett naturligt led i hennes egna driv för att möjliggöra att fler når och ut och syns.

Skip to content