Naturturismen ökar i fjällområdena och så även i Oviksfjällen. Det ger möjligheter för besöksnäringen och kan samtidigt innebära utmaningar för renskötseln i området. I Bergs
”Bondaeffekten är metoden som får företag att lyckas med digital kommunikation och marknadsföring”. Bondaeffekten hålls under 4 halvdagar (digitalt) under våren 2022 med kursledarna Annethe
Jonas Herjeby kommer under en kort period att stärka upp projektet “Besöksnäringen roll för regional utveckling 2.0”. Jonas studerar till vardags turismprogrammet på Mittuniversitetet, tack
Andreas Edholm har under tre år arbetat som projektledare för ”Branschorganisation för hållbar snöskoterturism” (BOHST). Jämtland Härjedalen Turism är projektägare och vid årsskiftet 21/22 avslutas
Destinationerna i Jämtland Härjedalen rustar inför vintern och kommande sommarsäsong med både nya upplevelser och höjd beredskap för ökad säkerhet med fler platser som erbjuder
Baserat på statistik, enkät och intervjuer med företrädare från de flesta destinationer och kommuner i regionen synliggörs några tydliga effekter av pandemin som iakttagits oavsett