Gästnattsstatistik augusti 2018
Gästnattsstatistiken för augusti visar +3% för Jämtland Härjedalen, där omvärlden går sämre. Beläggningen på kommersiella boendeanläggningar (hotell, stugbyar, vandrarhem, camping, förmedlat boende) ökade i augusti
ÄLGAR
"Ledande på naturbaserade upplevelser"
I Jämtland Härjedalen är besöksnäringen en basnäring som omsatte 6,57 miljarder sek (+16%) 2022.
Näringen genererar 8 450 helårsarbeten (+10%)
132 700 Invånare (+0,5%)
Besöksnäringen är en stark medskapare till en livskraftig region. Den skapar arbetstillfällen, bidrar till attraktiviteten för hela regionen, utvecklar och bidrar till att bibehålla en levande bygd samt skapar stolthet och gemenskap bland de fast boende. Besöksnäringen innefattar enorm kompetens i form av företagare som berikar Jämtland Härjedalen med engagemang och innovation – som utvecklar och tar regionen framåt, skapar skatteintäkter och tillväxt. Den skapar också många förstagångsjobb, som för samman människor och kulturer och därmed bidrar till ökad integration.
Siffror från 2022 med %-förändring jämfört med 2021, sammanställda av Nordanalys och JHT.
Gästnattsstatistiken för augusti visar +3% för Jämtland Härjedalen, där omvärlden går sämre. Beläggningen på kommersiella boendeanläggningar (hotell, stugbyar, vandrarhem, camping, förmedlat boende) ökade i augusti
Gästnattsstatistiken för kommersiella boendeanläggningar (hotell, stugbyar, vandrarhem, camping, förmedlat boende) i juli visar en förvånande stor minskning, -8% (-32 141 gn). Den svenska marknaden står för
Beläggningen på kommersiella boendeanläggningar (hotell, stugbyar, vandrarhem, camping, förmedlat boende) minskade i juni med -3 703 gn (-3%) jämfört med motsvarande månad 2017. Det var
Beläggningen på Jämtland Härjedalens kommersiella boendeanläggningar (hotell, stugbyar, vandrarhem, camping, förmedlat boende) ökade i maj med 9% (6 699 gn) jämfört med motsvarande månad föregående
Beläggningen på Jämtland Härjedalens kommersiella boendeanläggningar (hotell, stugbyar, vandrarhem, camping, förmedlat boende) minskade i april med -34 969 gn (-10%) jämfört med motsvarande månad föregående
Beläggningen på kommersiella boendeanläggningar (hotell, stugbyar, vandrarhem, camping, förmedlat boende) ökade i mars med +47 858 gn (+10%) jämfört med motsvarande månad föregående år. Gissningsvis
OmslagsFoton: Erika RANBRANDT, NICLAS VESTEFJELL, Erika Willners, SANDRA LEE PETTERSSON