Teres Gärdin VD Jämtland Härjedalen Turism

JHT nyhetsbrev v12 2021

25 mars, 2021
Text: Anne Adsten, JHT
Dela på twitter
Dela på facebook
Dela på linkedin
Dela på email

Rader från VD Teres Gärdin – hur länge är man ny på jobbet? Videoporträtt av Elisabeth Richardsson, Destination Östersund – Det bästa med att jobba i besöksnäringen. Kallelse till JHT föreningsstämma. Martin Johansson är ny projektledare på JHT. Film för Kronprinsessparet. JHT bidrar med yrkesbenämningar och Gästnattsstatistik för januari 2021 där JH ”bara” visar -10% i helhet.

Rader från VD

”Hur länge tycker ni att man får vara ny på jobbet? Jag har hört 100 dagar, kan det verkligen stämma? Räknar jag veckodagarna är jag i skrivande stund inne på min trettiosjätte, ändå massor av tid kvar att vara ny, sextiofyra för att vara exakt. Min plan är att fortsatt maxa dom med nyfikenhet och möjligheten att ställa frågor utan att veta för mycket om det förgångna”, skriver Teres Gärdin VD för JHT.

Läs mer

Följ oss gärna på vårt nya Instagramkonto @jhturism

Det bästa med att jobba i besöksnäringen

I videoporträttet berättar Elisabeth Richardsson, marknadsansvarig på Destination Östersund, om hur hon valde turism, hennes utbildningsbakgrund, varför hon älskar sitt jobb och vilka som är hennes smultronställen i Östersund.

Artikeln är en del i en porträttserie inom JHTs projekt Morgondagens medarbetare.

Läs mer

JHT Föreningsstämma 29/3

Årets stämma genomförs från JHTs kontor med möjlighet att delta via Zoom-länk med tanke på rådande omständigheter. Vi passar på att beställa hem kaffebröd från någon av stadens restauratörer för riktigt gott fika och riggar för ett luftigt möte för dem som deltar på plats.

Läs mer 

Martin är ny projektledare på JHT

Martin Johansson är vår nya arbetskamrat på Jämtland Härjedalen Turism som projektledare för ”Besöksnäringens roll för regional utveckling 2.0”. Närmast kommer han från Östersunds fotbollsklubb och innan dess Steve Perryman Sport Travel. På JHT vill Martin kunna bidra med att skapa ytterligare utvecklingsmöjligheter för regionen.

Läs mer 

Film för Kronprinsessparet

När Visit Sweden fick i uppdrag att uppdatera Kronprinsessparet 22 mars 2021 om arbetet med att marknadsföra Sverige som turistdestination och om besöksnäringens utmaningar, fick JHT möjligheten att berätta om evenemangens betydelse för regionen via film.

Läs mer 

JHT bidrar med yrkesbenämningar

Bättre matchning mellan arbetsgivare och arbetstagare är en av ingredienserna i projektet Morgondagens medarbetare 2.0 och en av förutsättningarna för att få morgondagens medarbetare att se vilka möjligheter som finns är att vi hittar relevanta yrkestitlar. Som en del i det arbetet har projektledningen tittat på de yrkesbenämningar som finns – eller, INTE finns hos Arbetsförmedlingen.

Läs mer 

Gästnattsstatistik januari 2021

Resultatet visar ”bara” minus 10%, vilket i sammanhanget känns positivt och tydligt bättre än jämförbara regioner. Den svenska marknaden ökade med 7% jämfört med samma månad ifjol, medan utlandsmarknaden självklart står stilla under de restriktioner som råder. Allra bäst gick det för destinationerna i Härjedalen där Lofsdalen ökade med 11% och Vemdalen ökade med 9%.

Läs mer 

 

Läs hela JHT nyhetsbrev v12 här

Skip to content