Februari 2022 visar en fortsatt fin utveckling med +16%. En tydlig trend är att utlandsmarknaderna (i volym tydligast för de nordiska marknaderna) ökar kraftigt, medan
+19% jämfört med 2020 och endast 48 000 färre gästnätter än 2019, innan pandemin, så lyder det sammantagna resultatet. Det är framförallt den svenska marknaden
Tillsammans med Visit Sweden USA har projeket Welcome! äntligen kunnat arrangera en FAM-trip igen. Denna FAM-trip (FAM = familiarization, “kännedomsresa”) skapades för amerikanska turoperatörer som jobbar
Vid Jämtland Härjedalen Turisms föreningsstämma 28e mars 2022 valdes Bosse Svensson till efterträdare för Magnus Nilsson som ordförande. I kortversionen är Bosse en 62-årig smålänning
I projektet, Besöksnäringens roll för regional utveckling, hos Jämtland Härjedalen Turism fanns möjlighet att söka support för att förverkliga nya aktiviteter inom natur- och kulturturism under
Potatislivet berikar och hjärtat leder oss oftast rätt… Vi håller som bekant på att iordningsställa och inreda vår nya konferens här på JHT. Vid strykbrädan
Jämtland Härjedalen och Gotland har i långa tider haft ett utbyte av aktörer mellan vintersäsongen i Åre och sommarsäsongen på Gotland och ett flertal aktörer