Med Hemester och Svemester som blommande koncept under 2020 så vet vi att en digital närvaro är viktigare än någonsin. Befintliga och nya plattformar utvecklas
Resultatet för 2020 överskuggas naturligtvis av coronapandemin. Inledningen var framförallt på vinterdestinationerna mycket bra, men utvecklingen bröts abrupt vid påsk när liftanläggningarna stängdes. Därefter har en
Under februari minskade de kommersiella gästnätterna i Jämtland Härjedalen med 19% jämfört med samma månad 2020 (strax innan nedstängningen på grund av Corona). Februari 2019
När Visit Sweden fick i uppdrag att uppdatera Kronprinsessparet 22 mars 2021 om arbetet med att marknadsföra Sverige som turistdestination och om besöksnäringens utmaningar, fick
Bättre matchning mellan arbetsgivare och arbetstagare är en av ingredienserna i projektet Morgondagens medarbetare 2.0 och en av förutsättningarna för att få morgondagens medarbetare att
Martin Johansson är vår nya arbetskamrat på Jämtland Härjedalen Turism som projektledare för “Besöksnäringens roll för regional utveckling 2.0”. Närmast kommer han från Östersunds fotbollsklubb