
Stärk din digitala närvaro – workshopserie för campingar
Efter höstens uppskattade föreläsningar och grundkurser i digital marknadsföring är det nu dags för nästa steg i projektet “Samverkan och utveckling av campingar i Jämtland Härjedalenurserna
Prenumerera på vårt nyhetsbrev
Efter höstens uppskattade föreläsningar och grundkurser i digital marknadsföring är det nu dags för nästa steg i projektet “Samverkan och utveckling av campingar i Jämtland Härjedalenurserna
Totalt visar de kommersiella gästnätterna i mars 2025 en minskning med -15% jämfört med mars förra året. Inte konstigt utifrån påskeffekten, det vill säga att
Arbetsgruppen ”Pilgrim i Jämtland Härjedalen” etablerades för ett år sedan. Syftet är att samverka kring utveckling och marknadsföring av pilgrimslederna i Jämtland Härjedalen.
De prioriterade marknaderna Danmark, Finland, DACH (tysktalande länder), Benelux (Nederländerna, Belgien och Luxemburg) samt Storbritannien har bearbetats via JHT:s projekt Välkommen åter för att öka
Under Luciahelgen 2024 genomfördes en pressresa inom projektet Välkommen åter via Visit Sweden med fem deltagare. En av dem var chefredaktör Gudrun Marth för det
Det var många som var skeptiska, och jag kan väl erkänna att även jag var lite tveksam ett tag, men den höll. Det fanns snö
De kommersiella gästnätterna för februari 2025 visar en ökning med +2% jämfört med samma månad 2024. Resultatet påverkas av att 2024 var ett skottår med
7-8 maj 2025 anordnar Visit Sweden en online workshop där svenska turismföretagare/destinationer kan möta internationella researrangörer på ett smart och kostnadseffektivt sätt. Jämtland Härjedalen Turism
Lokal styrka och samverkan – nyckeln till Lofsdalens långsiktiga framgång I februari klev jag in i rollen som vd för Lofsdalsfjällens Turistnäring – en roll
Rader från VD om vad ungdomsidrott bidrar med för besöksnäringen. Nuläge i SUB cykelturismprojektet. Så medverkar JHT till hållbar skoterturism. Åre Destination är Jämtland Härjedalen
Rader från VD om vikten av att göra det man kan i klimatfrågan. Nu är SPRIT-undersökningen klar som visar hur beroende våra destinationer/kommuner är av
Rader från VD handlar om den aktuella diskussionen kring hur vi ska återgälda skulden till naturen i spåren av det ökande friluftslivet och turismen bland
Reportage om Visit Swedens kännedomsresa i Jämtland Härjedalen juni 2023, Kunskap om hur våra gäster bor när de besöker oss. Gästnattsstatistik för maj och juni.
Sista nyhetsbrevet inför sommarsäsongen med sommarnyheter inför turismsommaren i Jämtland Härjedalen, viktiga rader för avgörandet kring vandringsledernas framtid, sammanfattning av dagen med tips om stöd
Rader från VD om att vi är smartare tillsammans. Slutrapport för projektet Morgondagens medarbetare. Inventeringsrapporten för natur- och kulturturismföretag samt campingar och ställplatser i Jämtland
Prenumerera på vårt nyhetsbrev
OmslagsFoton: Erika RANBRANDT, NICLAS VESTEFJELL, Erika Willners, SANDRA LEE PETTERSSON